Gå til innhold

Tåler en fryser å stå i minusgrader?


candyqueen_83

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe en fryseboks, men i vinter hadde det vært praktisk å ha den på verandaen. Verandaen er innglassert så det blir ikke innmari kaldt der, men kanskje -5 grader.

Har sett andre her i nabolaget ha fryseboks og kjøleskap på verandaen, men vet jo ikke om de er koblet til.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min far bor i et gammelt hus med elendig isolasjon. I vinter var han borte fra huset når det var som kaldest, og da gikk kjøleskapet helt i spinn. Han mente det var fordi det var kaldere på kjøkkenet enn det skulle være inni kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to kistefrysere og et fryseskap + et kjøleskap i garasjen. Der har de stått i 9 år og virker like bra. Ikke isolasjon i garasjen, så det er nesten like kaldt der inne som ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far bor i et gammelt hus med elendig isolasjon. I vinter var han borte fra huset når det var som kaldest, og da gikk kjøleskapet helt i spinn. Han mente det var fordi det var kaldere på kjøkkenet enn det skulle være inni kjøleskapet.

Men i en fryser vil det jo være kaldere enn på verandaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to kistefrysere og et fryseskap + et kjøleskap i garasjen. Der har de stått i 9 år og virker like bra. Ikke isolasjon i garasjen, så det er nesten like kaldt der inne som ute.

Hmm.. Jeg tror jeg satser på at det går bra jeg :o) Det er jo ikke så mye varmere i en garasje som ikke er isolert enn på en innglassert veranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far bor i et gammelt hus med elendig isolasjon. I vinter var han borte fra huset når det var som kaldest, og da gikk kjøleskapet helt i spinn. Han mente det var fordi det var kaldere på kjøkkenet enn det skulle være inni kjøleskapet.

Ja, tilsvarende har vi opplevd med kjøleskapet på hytta. Etter hva jeg har forstått, er det slik at termostaten på kjøleskapet slår seg av når temperaturen utenfor kjøleskapet blir lavere enn inni kjøleskapet.

For oss var ikke problemet at kjøleskapet slo seg av i perioder - der var det intet av betydning mellom hver gang vi var der, men ettersom det var et kombiskap slo også fryseren seg av, og det vi hadde oppi der måtte kastes. :-(

Men om det finnes en tilsvarende "slå-seg-av-funksjon-" for rene frysebokser, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i en fryser vil det jo være kaldere enn på verandaen.

Ja, det er jo sant. Da vil det sikkert ikke være et problem, så sant det ikke blir mer enn 18 minusgrader ute :-) Men det stod jo at det bare ble maks minus fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo sant. Da vil det sikkert ikke være et problem, så sant det ikke blir mer enn 18 minusgrader ute :-) Men det stod jo at det bare ble maks minus fem.

*iler til med rødblyanten*: _mindre enn_ 18 minusgrader! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo sant. Da vil det sikkert ikke være et problem, så sant det ikke blir mer enn 18 minusgrader ute :-) Men det stod jo at det bare ble maks minus fem.

Kanskje litt kaldere de få dagene det er sprengkulde ute da, men det blir ikke -18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt kaldere de få dagene det er sprengkulde ute da, men det blir ikke -18.

Nei, jeg så først etterpå at du skrev at den var bygget inn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komer an på om det blir sprengkulde eller ikke det :-)

Ikke sant :o) Men det pleier ikke å være veldig sprengkulde her da. Hvertfall ikke over lang tid. Men på verandaen blir det aldri så kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg så først etterpå at du skrev at den var bygget inn :-)

Ja, vi har panelvegger inn mot naboer på hver side, tak, og halv panelvegg/halvt innglassing på ytterveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant :o) Men det pleier ikke å være veldig sprengkulde her da. Hvertfall ikke over lang tid. Men på verandaen blir det aldri så kaldt.

Jeg svarte deg visst under her - så innlegget på 100 nyeste og tok det for gitt at det var til meg *he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte deg visst under her - så innlegget på 100 nyeste og tok det for gitt at det var til meg *he he*

Hehe, jeg skjønte det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har panelvegger inn mot naboer på hver side, tak, og halv panelvegg/halvt innglassing på ytterveggen.

Da høres det jo trygt ut mht fukt også - noe som ville vært et hinder for å plassere en slik ting på vår terrasse vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg så først etterpå at du skrev at den var bygget inn :-)

Men det er veldig kjipt å kjøpe ny fryser, og så streiker den etter en vinter. Men jeg tror jeg skal ta sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det jo trygt ut mht fukt også - noe som ville vært et hinder for å plassere en slik ting på vår terrasse vinterstid.

Ja, det er helt tørt og fint. Har downlights og vanlige stikkontakter som er helt fine og stoffsofa som holder seg bra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er veldig kjipt å kjøpe ny fryser, og så streiker den etter en vinter. Men jeg tror jeg skal ta sjansen.

Tror jeg også ville tatt sjansen med slik veranda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...