elfi Skrevet 18. september 2010 Skrevet 18. september 2010 Jeg skal reise til syden. Jeg må ha med noen medisiner ( ikke med nakotiske stoffer) Medisinene har jeg alltid plassert i håndbagasjen. - trodde det var påbudt å ha dem der. Men nå fikk jeg høre det ikke var noen regel for det- slik at jeg godt kunne plassere dette i kofferten. Noen som vet ? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. september 2010 Skrevet 18. september 2010 Det er alltid lurt å ha medisinene med seg i håndbagasjen i tilfelle bagasjen kommer på avveie. Vi var engang på Lanzarote og flyselskapet greidde å rote bort noe av vår bagasje, slik at det varte en uke før jeg fikk dette. ''Hovedregelen er at du alltid må være forberedt på å kunne dokumentere at du er den rettmessige eier og medisinen bør som hovedregel oppbevares i originalemballasjen fra produsenten'' Ellers er forskriftene for håndtering av medisin innen Schengen- området å finne her: http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____25552.aspx 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 18. september 2010 Skrevet 18. september 2010 Om det er påbudt vet jeg ikke, men jeg har alltid medisiner i håndbaggasjen, fordi kofferter blir rotet bort. Jeg har ganske mye medisinsk utstyr med meg på reise, jeg har ikke alt i håndbaggasje, men nok til å klare meg en stund, til evnt kofferten kommer (om den skulle bli borte) eller til jeg hadde klart å skaffe nytt i det landet jeg var i. 0 Siter
elfi Skrevet 18. september 2010 Forfatter Skrevet 18. september 2010 Det er alltid lurt å ha medisinene med seg i håndbagasjen i tilfelle bagasjen kommer på avveie. Vi var engang på Lanzarote og flyselskapet greidde å rote bort noe av vår bagasje, slik at det varte en uke før jeg fikk dette. ''Hovedregelen er at du alltid må være forberedt på å kunne dokumentere at du er den rettmessige eier og medisinen bør som hovedregel oppbevares i originalemballasjen fra produsenten'' Ellers er forskriftene for håndtering av medisin innen Schengen- området å finne her: http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____25552.aspx Tusen takk ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.