Gå til innhold

Dorthe


Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Det er en Klebsiella infeksjon og den er ikke ESBL så den er ikke resistent. Så nå må jeg avgjøre om jeg skal ta en antibiotikakur eller ikke. Jeg føler med skikkelig daff og synes det er vanskelig å ta den avgjørelsen.

Lurer på hvor lang tid det går før den går over av seg selv?

Tror ikke jeg hadde gamblet med slik infeksjon jeg. Legen må vel kunne konferere med en som har peiling?

Aaaaaaaaaaaaaaaa, teorien min slo feil. Jeg som følte meg så glup, jaujau, nå vet vi det i allefall. ;o)

Surheten i blodet var bittelitt bedre, så det er håp for at medisineringen der vil gi effekt på sikt. :wohooo: Veldig sur enda da, men heldigvis blid ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    19

  • frosken

    2

  • mariaflyfly

    1

  • cathlin

    1

Mest aktive i denne tråden

[quote name=Shira :o)' timestamp='1285271199' post='4440792]

Tror ikke jeg hadde gamblet med slik infeksjon jeg. Legen må vel kunne konferere med en som har peiling?

Aaaaaaaaaaaaaaaa, teorien min slo feil. Jeg som følte meg så glup, jaujau, nå vet vi det i allefall. ;o)

Surheten i blodet var bittelitt bedre, så det er håp for at medisineringen der vil gi effekt på sikt. :wohooo: Veldig sur enda da, men heldigvis blid ;o)

Jeg er også blid, jeg har vært på IKEA og handlet bare ræl til 1000 kr. Hehe, IKEA er livsfarlig hvis man er i shoppehumør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg er også blid, jeg har vært på IKEA og handlet bare ræl til 1000 kr. Hehe, IKEA er livsfarlig hvis man er i shoppehumør

IKEA er knall til slikt! Jeg har vært på SparKjøp og svidd av penger. Ikke så mye dill, men ble det. Ble faktisk 3 julegaver, handler ull der. Jeg må få unna en del næ jeg, vet jo ikke hvor lang rekonvalens det blir.

Du, vi skulle fått shopping på blåresept vi, skal se vi hadde kvinket til! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1285275648' post='4440883]

IKEA er knall til slikt! Jeg har vært på SparKjøp og svidd av penger. Ikke så mye dill, men ble det. Ble faktisk 3 julegaver, handler ull der. Jeg må få unna en del næ jeg, vet jo ikke hvor lang rekonvalens det blir.

Du, vi skulle fått shopping på blåresept vi, skal se vi hadde kvinket til! ;o)

Jeg er veldig flink til å shoppe. Og i dag har jeg kjørt min egen bil opp dit i mørke og regnvær. Så nå synes jeg at jeg har vært så flink.

Og så spiste jeg reinsdyrskarbonader der oppe og kjøpte svensk tyttebærsaft, så nå skal jeg bælme tyttebærsaft og se om jeg blir bedre. Men det er vel bare E-coli som ikke liker surt miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg er veldig flink til å shoppe. Og i dag har jeg kjørt min egen bil opp dit i mørke og regnvær. Så nå synes jeg at jeg har vært så flink.

Og så spiste jeg reinsdyrskarbonader der oppe og kjøpte svensk tyttebærsaft, så nå skal jeg bælme tyttebærsaft og se om jeg blir bedre. Men det er vel bare E-coli som ikke liker surt miljø.

Flinka! :o)

Jeg har spist crappy mat, men var så sulten at det gikk ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig flink til å shoppe. Og i dag har jeg kjørt min egen bil opp dit i mørke og regnvær. Så nå synes jeg at jeg har vært så flink.

Og så spiste jeg reinsdyrskarbonader der oppe og kjøpte svensk tyttebærsaft, så nå skal jeg bælme tyttebærsaft og se om jeg blir bedre. Men det er vel bare E-coli som ikke liker surt miljø.

Så bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig flink til å shoppe. Og i dag har jeg kjørt min egen bil opp dit i mørke og regnvær. Så nå synes jeg at jeg har vært så flink.

Og så spiste jeg reinsdyrskarbonader der oppe og kjøpte svensk tyttebærsaft, så nå skal jeg bælme tyttebærsaft og se om jeg blir bedre. Men det er vel bare E-coli som ikke liker surt miljø.

*Thumbs up* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Thumbs up* ;)

Det går helt fint å kjøre. Det verste er å komme helskinnet ut gjennom garasjedøra nede for det er to cm på hver siden og jeg må først ta en 90 graders sving og da gjelder det å få med bakparten på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg er sulten nå jeg

Jeg var også sulten i går kveld, men det var for mye smerter til at jeg orket noe mat inni der. Jeg gleder meg slik til jeg kan forhåpentligvis spise uten de forbanna smertene! *smiler bredt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1285308784' post='4440951]

Jeg var også sulten i går kveld, men det var for mye smerter til at jeg orket noe mat inni der. Jeg gleder meg slik til jeg kan forhåpentligvis spise uten de forbanna smertene! *smiler bredt*

Ja, det skjønner jeg. Jeg er et matvrak og i perioder så spiser jeg masse.

Jeg fikk forresten ikke noe svar av legen, han skulle sjekke mer og så skulle jeg ta til kontakt til mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ja, det skjønner jeg. Jeg er et matvrak og i perioder så spiser jeg masse.

Jeg fikk forresten ikke noe svar av legen, han skulle sjekke mer og så skulle jeg ta til kontakt til mandag

Jeg er også veldig glad i mat. Jeg spiser jo en del siden sambo lager til meg, jeg er heldig slik. I kveld gir han meg hjortebiff med godt tilbehør, det blir snadder. Jeg trenger litt trøst etter kiropraktoren i dag, tror jeg sprente smerteskalaen. Det hjelper og vil bli bra, men jeg må si at jeg måtte dra frem mye stahet for å holde ut smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1285342396' post='4441288]

Jeg er også veldig glad i mat. Jeg spiser jo en del siden sambo lager til meg, jeg er heldig slik. I kveld gir han meg hjortebiff med godt tilbehør, det blir snadder. Jeg trenger litt trøst etter kiropraktoren i dag, tror jeg sprente smerteskalaen. Det hjelper og vil bli bra, men jeg må si at jeg måtte dra frem mye stahet for å holde ut smertene.

Ja, jeg tør ikke gå til kiropraktor. Jeg er sikker på at han brekker meg i to og at det er kjempevondt.

Så jeg skjønner at du trenger hjortestek med annet snadder ved siden av :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tør ikke gå til kiropraktor. Jeg er sikker på at han brekker meg i to og at det er kjempevondt.

Så jeg skjønner at du trenger hjortestek med annet snadder ved siden av :o)

''Ja, jeg tør ikke gå til kiropraktor.''

Det gjør du rett i. Jeg gikkk en gang til behandling for en ankelskade og endte opp med å få dritvondt i ryggen, noe jeg overhodet ikke hadde fra før!

Aldri mer kiropraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Klebsiella infeksjon og den er ikke ESBL så den er ikke resistent. Så nå må jeg avgjøre om jeg skal ta en antibiotikakur eller ikke. Jeg føler med skikkelig daff og synes det er vanskelig å ta den avgjørelsen.

Lurer på hvor lang tid det går før den går over av seg selv?

Kan du ikke se det an? Hvis du ikke har tydelig feber og crp-økning, så kan det være vel verdt å se det an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke se det an? Hvis du ikke har tydelig feber og crp-økning, så kan det være vel verdt å se det an.

Nei, jeg skal se det an. Har litt feber men har ikke tatt crp. Og ikke vondt i nyrene eller noe sånn. Har kjøpt tyttebærsaft og skal prøve det, men det hjelper vel bare mot e-coli og ikke klebsiella. Lukter skikkelig emment og jeg er trøtt og sliten uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, jeg tør ikke gå til kiropraktor.''

Det gjør du rett i. Jeg gikkk en gang til behandling for en ankelskade og endte opp med å få dritvondt i ryggen, noe jeg overhodet ikke hadde fra før!

Aldri mer kiropraktor.

Jeg synes det ser så skummelt ut og er ikke overrasket av at du fikk vondt i ryggen.

Men jeg har fått beskjed av legen at jeg ikke skal gå heller. Anbefales ikke til slike som meg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal se det an. Har litt feber men har ikke tatt crp. Og ikke vondt i nyrene eller noe sånn. Har kjøpt tyttebærsaft og skal prøve det, men det hjelper vel bare mot e-coli og ikke klebsiella. Lukter skikkelig emment og jeg er trøtt og sliten uten grunn.

Infeksjoner kan jo gå over av seg selv o gKlebsiella er vel ikke noen uvanlig bakterie, og gir ikke nødvendigivs så mye symptomer. Men du bør selvfølgelig spørre de som skal kunne mye om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infeksjoner kan jo gå over av seg selv o gKlebsiella er vel ikke noen uvanlig bakterie, og gir ikke nødvendigivs så mye symptomer. Men du bør selvfølgelig spørre de som skal kunne mye om dette.

Ja, det hadde vært bra om den gikk over av seg sjøl uten abx. Jeg har ikke så lyst på en kur nå, men jeg har ikke lyst å være dårlig når jeg reiser på bluesfestival og det er tre uker til. Vanskelig valg. Jeg får drikke masse vann i hvert fall og se om det hjelper. Jeg har hatt besøk helt til i dag så da blir all rutine her litt på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...