veggie Skrevet 18. september 2001 Del Skrevet 18. september 2001 Hei Har nettopp startet behandling med tilførsel av T3 i tillegg til Thyroxin som jeg har gått på i to år nå, uten at jeg har følt meg bra.Har i midlertid trodd at alt jeg har strevet med av psykiske ting disse to årene har vært uavhengig av denne sykdommen, og fikk sjokk da jeg leste alle symptomene man kan ha - jeg har omtrent alt - men har fått diagnoser som alvorlig depresjon, samt mistanke om bipolar lidelse etc. Bare (små?ting som kuldeskjærhet, fiendtlighet, svingninger i humør, dårlig tankevirksomhet, treghet, tretthet, dårlig takling av stress osv. var godt å kunne henge på en knagg. Nå lurer jeg imidlertid på hvordan tyroksin og triiodtyronin oppfører seg i kroppen under stress, produseres det mer av tyroksin under press? Hva med oss som ikke produserer tyroksin selv-blir det underskudd av tyroksin under påkjenninger, slik at dette er grunnen til at vi takler stress dårlig? Kan tyroksininnholdet i blodet forandres fra dag til dag - altså brukes det mer tyroksin i bestemte situasjoner, og kan det f.eks måles på mandag og få èn verdi, mens på onsdag kan verdien være helt anderledes? Ble mye dette, håper dere kan svare meg, da det finnes lite informasjon om denne sykdommen i det hele tatt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35359-liothyronin-og-hypothyreose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Det er ikke vanlig å endre dosen med thyroxin eller T3 fra dag til dag, og jeg antar at det skyldes at hormonnivået ikke svinger fra time til time. Du har rett i at hypothyerose kan gi ulike symptomer. Man bør samtidig være varsom å henge alle plager på hypothyreose-knaggen da det kan gjøre at man overser andre årsaker til plagene som f.eks. mistrivsel på jobb eller i parforhold eller andre viktige relasjoner i hverdagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35359-liothyronin-og-hypothyreose/#findComment-136037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.