Gå til innhold

har du lest en bra krimbok i det siste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

18

• morsan

9

• Katt-ja

7

• ShitDiddelyDo

7

Gjest AtHomeMom

Jeg er litt enig med deg, de 2-3 første bøkene hennes var bra, men så ble det noen "lærvbøker" som det så ut som gikk vel fort. Har du både dårlig historie og dårlig språk - da blir krim kjedelig.

Men nå har hun tatt seg opp igjen, fått litt mer tid kanskje? :-)

Jeg synes hun har hatt en veldig dårlig periode med Presidentens valg og ikke minst 1222 som var elendig. Pengemannen synes jeg har noe bedre igjen, men det er langt opp til de virkelig gode krimforfatterne... Ser riktignok fram til å sjekke ut Flimmer, som blir en helt nye krimkategori enn det vi er vant med fra AH...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1285599447' post='4442862]

Har du lest noe av Camilla Läckberg? Hvis ikke så anbefaler jeg deg å teste ut henne. Bøkene kan leses frittstående, men jeg anbefaler deg at du startet kronologisk.

http://no.wikipedia.org/wiki/Camilla_L%C3%A4ckberg

Nei, hun er dritkjedelig ;o)

Annonse

Jeg synes hun har hatt en veldig dårlig periode med Presidentens valg og ikke minst 1222 som var elendig. Pengemannen synes jeg har noe bedre igjen, men det er langt opp til de virkelig gode krimforfatterne... Ser riktignok fram til å sjekke ut Flimmer, som blir en helt nye krimkategori enn det vi er vant med fra AH...

Helt enig over hele fjøla! :-)

Caloni Makaroni

begynte på "skogen" men datt helt ut. Kanskje det var noen kjedelig kapitler underveis?

Hm...det klarer jeg ikke helt å forstå - jeg synes den var kjempespennende hele tiden! "Lik" er enda bedre. Men kanskje det ikke var typen bøker for deg, alle kan ikke like alle.

Jeg har lest mye av Harlan Coben i det siste også.

Gjest Shira :o)

Hm...det klarer jeg ikke helt å forstå - jeg synes den var kjempespennende hele tiden! "Lik" er enda bedre. Men kanskje det ikke var typen bøker for deg, alle kan ikke like alle.

Jeg har lest mye av Harlan Coben i det siste også.

''Jeg har lest mye av Harlan Coben i det siste også.''

Jeg også, mye bra der.

Annonse

Har ikke lest tråden så dette er sikkert allerede sagt:

Alt av Jo Nesbø! Snømannen er den siste jeg har lest, gleder med til neste ferie - da skal jeg kose meg med Panserhjerte :o)

Å,ja, jeg digger Jo! Har lest alt. Egentlig veldig glad for at Nesbø ikke vil lage film av bøkene, jeg tror ikke jeg tåler at noen rokker med mitt bilde av Hole! ;o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1285620812' post='4443183]

Men du gjorde det helt feil du Dorthe! ;o)

Du startet midt inni, vanligvis går det, men med disse bøkene anbefaler jeg faktisk å starte kronologisk, er så mye historie rundt personene.

Men boka var kjedelig og så har jeg funnet ut at jeg egentlig aldri har vært noe glad i krim så det kan jo hende at det er derfor.

Jeg kan anbefale Vårbarn av Roy Jakobsen. Den leste jeg på en kveld ;o)

Men boka var kjedelig og så har jeg funnet ut at jeg egentlig aldri har vært noe glad i krim så det kan jo hende at det er derfor.

Jeg kan anbefale Vårbarn av Roy Jakobsen. Den leste jeg på en kveld ;o)

He he, ja altså dersom du ikke er så glad i krim så er nok ikke krimbøker greia nei, he he.

Bøkene der har mye historie rundt selve personene, fortellinger tilbake i tid, før krigen, under krigen bl.a, så det er ikke kue krim, men mye handling i gamle dager. Jeg liker både det og krim, så da er bøkene fine.

Noterer ned boka. Nå har jeg jo akkurat lest Tilbake til Riverton og ble oppslukt (og jeg som vanligvis bare leser krim), så jeg skal kjøpe Den glemte hagen nå, for å lese den.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1285622085' post='4443197]

He he, ja altså dersom du ikke er så glad i krim så er nok ikke krimbøker greia nei, he he.

Bøkene der har mye historie rundt selve personene, fortellinger tilbake i tid, før krigen, under krigen bl.a, så det er ikke kue krim, men mye handling i gamle dager. Jeg liker både det og krim, så da er bøkene fine.

Noterer ned boka. Nå har jeg jo akkurat lest Tilbake til Riverton og ble oppslukt (og jeg som vanligvis bare leser krim), så jeg skal kjøpe Den glemte hagen nå, for å lese den.

Jeg holder på å lese en veldig bra bok nå, Shantaram av Gregory David Roberts. Det er ikke krim og 900 sider ;o)

Jeg kviet meg lenge for å lese Mankellbøker uten Wallander, men endte opp med å like dem kjempegodt. Danselærerens tilbakekomst og Kennedys et eller annet. Øye?

Den siste med Wallander var også knallgod. Jeg var så redd han skulle stryke med selv i boka, siden det var den definitivt siste, men det gjorde han heldigvis ikke.

Jeg liker også Helen Tursten sine bøker, for ikke å snakke om Hypnotisøren, skrevet av et psevdonympar.

Jeg har kjøpt boka til Hans Olav Lahlum, men har ikke lest den ennå. Det må vel være hans krimdebut.

Jeg kviet meg lenge for å lese Mankellbøker uten Wallander, men endte opp med å like dem kjempegodt. Danselærerens tilbakekomst og Kennedys et eller annet. Øye?

Den siste med Wallander var også knallgod. Jeg var så redd han skulle stryke med selv i boka, siden det var den definitivt siste, men det gjorde han heldigvis ikke.

Jeg liker også Helen Tursten sine bøker, for ikke å snakke om Hypnotisøren, skrevet av et psevdonympar.

Jeg har kjøpt boka til Hans Olav Lahlum, men har ikke lest den ennå. Det må vel være hans krimdebut.

Du må ikke skrive at han ikke stryker med. Jeg skal lese den boka, og trodde etter å ha lest på coveret at han ville daue. Nå vet jeg at han ikke dauer. Argh!

Neida, jeg tenker at den siste Wallander-boka blir grei skuring på en strand til vinteren, og innen den tid har jeg nok glemt at han ikke stryker med. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...