Gå til innhold

du og du så heldig jeg er...

Anbefalte innlegg

som skal få arve så masse penger... ;-) ....sss

se bare hva som sto i to likelydende mailer jeg fikk til to forskjellige epostadresser...

''Jeg kontakter deg i forhold til våre sent klient og de investeringer han gjorde i vår bank. Jeg vil be om respekt for at du holder innholdet i denne posten så strengt konfidensiell fordi jeg kontakte deg selvstendig og ingen offisiell i denne banken er informert om denne kommunikasjonen.

Den 20. juli 2001, vårt sent klient som var en gang Råolje og Gold Merchant deponert summen av seks millioner amerikanske dollar under forvaltning av vår bank for 4 år, og forekomsten modnet den 20 juli 2005 med over 98% vekst som utgjør i alt elleve millioner åtte hundre og åtti tusen amerikanske dollar.

Vår klient gikk bort i desember 2005 i en alder av 81 på den tiden han var sluttføre skilsmisse prosedyrer av hans fire tiår lange ekteskapet som var en svært vanskelig periode for ham som til slutt fører til hans død gjennom Cardiac Arrest. Vår kunde har ikke staten sin pårørende eller begunstiget til eiendommen hans i hans bio-data form og alle våre anstrengelser for å finne hans nærmeste familie har vært mislykket.

Den viktigste grunnen av kontakter du er for deg å stå på som en etterfølger til boet etter vår sent klient. Jeg garanterer dere at dette ville bli gjort under en lovlig ordning som vil beskytte alle involverte parter mot eventuelle brudd på loven hvis jeg kan få din absolutte tillit og konfidensialitet. Jeg foreslår en deling formel av 50/50 som er 50% for deg og de resterende 50% for meg.

Merk at jeg er en familiemann med kone og barn og eventuelle svik av tillit ved å kunne være katastrofalt for mitt liv og hele min familie.

Hvis du finner deg selv i stand til å jobbe med meg på dette, komme tilbake med meg for ytterligere informasjon om hvordan du skal fortsette med: Fullt navn og adresse, sted og dato for fødsel, til din private telefon detaljer og yrke [email protected] Hvis du ikke er interessert i forslaget, ber ødelegge denne posten av sikkerhetshensyn, og jeg vil ikke kontakte deg igjen.

Venter på rask respons.

Adrien M D ''

Begynner egentlig å bli lei denne type mailer jeg nå... :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353867-du-og-du-s%C3%A5-heldig-jeg-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at jeg skiftet fra Telenor til Get har jeg ikke fått en eneste mail av denne typen.

Men årsaken til at jeg skiftet fra Telenor var at jeg fikk hauger hver eneste dag.

Jeg ser at de har kommet seg siden den gang. Nå bruker de Google Translate til å oversette fra ublu til ublunorsk. :)

Det sinnssyke er at enkelte går på det der. :)

Etter at jeg skiftet fra Telenor til Get har jeg ikke fått en eneste mail av denne typen.

Men årsaken til at jeg skiftet fra Telenor var at jeg fikk hauger hver eneste dag.

Jeg ser at de har kommet seg siden den gang. Nå bruker de Google Translate til å oversette fra ublu til ublunorsk. :)

Det sinnssyke er at enkelte går på det der. :)

Ja noen må jo svare siden det stadig er flere som sender ut denne typen brev...

ser i avisa at svindlerne har begynt å sende meldinger til mobilene også nå...http://www.abcnyheter.no/node/117744

Annonse

Gjest prøvd og bli lurt...

Ja noen må jo svare siden det stadig er flere som sender ut denne typen brev...

ser i avisa at svindlerne har begynt å sende meldinger til mobilene også nå...http://www.abcnyheter.no/node/117744

Og da lurer jeg på om det er slik at man kan bli loppet for masse penger ved og svare på en melding?

Jeg fikk nemlig en melding her om dagen på min mobil, med noe sånt som dette:

"Hei søs! Kunne jeg være så snill og få låne noen penger av deg. Jeg skal ha ungene til helgen og har ikke mer penger etter at jeg har betalt gammel gjeld. Ikke nevn dette for noen, da jeg syns det er pinlig"

Jeg svarte jo ikke på denne mailen og prøvde og finne ut hvor nummeret kom fra, det stod selvfølgelig ikke oppført noen steder!

Men er det slik at hvis jeg hadde svart på denne mailen, så hadde jeg kunnet blitt trekt noe penger el?

Ekkelt med slikt syns jeg!

Og da lurer jeg på om det er slik at man kan bli loppet for masse penger ved og svare på en melding?

"Hei søs! Kunne jeg være så snill og få låne noen penger av deg. Jeg skal ha ungene til helgen og har ikke mer penger etter at jeg har betalt gammel gjeld. Ikke nevn dette for noen, da jeg syns det er pinlig"

Jeg svarte jo ikke på denne mailen og prøvde og finne ut hvor nummeret kom fra, det stod selvfølgelig ikke oppført noen steder!

Men er det slik at hvis jeg hadde svart på denne mailen, så hadde jeg kunnet blitt trekt noe penger el?

Den meldingen der bærer vel mest preg av at det er en eller annen som har vært uheldig og sendt til feil nummer? Hvis det kom fra et vanlig 8-sifret mobilnummer, så får det vel ikke vært noe svindel? Med mindre du hadde fått oppgitt et kontonummer du overførte penger til, uten videre spørsmål.

Jeg ville trodd den meldingen var sendt til feil nr. Stakkaren tror vel at søsteren ikke engang gidder svare... Jeg ville sendt sms tilbake om at meldingen kom til feil nr. Det samme har skjedd meg noen ganger (andre meldinger altså)

Jeg har også fått noen slike. For noen år siden kom de på engelsk, men nå benytter de seg tydelgivis av noen enkle (natbaserte og gratise?) oversettellsesprogrammer, slik at uttrykk som "our late client" blir oversatt til "våre sent klient"...;-/

Eller som det sto i en mail jeg fikk "hans vil og testament"...;-)

Ja, ja..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...