Gå til innhold

Hjertebank/adrenalin

Anbefalte innlegg

Hei!

Viser til mitt innlegg "Hjertebank" 09.09. Var til legen i dag. Jeg fikk tatt noen nye blodprøver og fikk betablokker(Selo Zok 50mg) for å få ned blodtrykket og pulsen. Pulsen har ligget mellom 80 og 120 hele denne uken. Hjertebanken var borte en stund etter at jeg hadde hatt den konstant i ca. en uke. Før jeg fikk betablokkeren hadde jeg hjertebanken mer anfallsvis. I tillegg til hjertebanken var det tungt å puste når hjertet hamret som verst. Jeg kjente også en brennende eller stikkende følelse i brystet. Jeg vil ikke kalle det smerte, men det var ubehagelig. Jeg har også svettet vanvittig mye om natten og vært plaget med søvnen. Legen sa i dag at jeg mest sannsynlig produserer alt for mye adrenalin. Betablokkeren hjelper vel ikke mot det, men tar i alle fall bort de svært plagsomme symptomene. Jeg skal tilbake mandag med en urinprøve.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35388-hjertebankadrenalin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Kommentar til Smurfen.

En betablokker er et naturlig medikamentvalg med de symptomer du beskriver.

Normaldose med metoprolol (SeloZok) er 100 mg daglig. Hvis du fortsatt har puls varierende fra 80-120 er du neppe tilstrekkelig betablokkert. Jeg går ut fra at ditt EKG viser at du har normal rytme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35388-hjertebankadrenalin/#findComment-136210
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...