Gå til innhold

Hva er det med noen menn?

Gjest liker ikke machomenn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De som råner rundt med moped kan sannsynligvis avskrives med at de er unge.

De som råner rundt i bil og gir nordmenn et godt rykte i Strømstad, er et mysterium.

De som synes krig er kulere enn sex er unge menn i krig. Jeg tror det gjør noe med deg, men det er bra forsvaret rydder opp før hevntoktene blir mer enn ord.

Annonse

Har mistanke om at slike miljøer får frem det verste i unge menn, og at mange av dem i helt andre settinger kunne være skikkelige gutter/menn. Skremmende at det bor slike "udyr" i mange skikkelige menn, men tror faktisk det er mulig.

De bor nok i mange kvinner også - husk Lynndie England (fra Abu Ghraib).

Med vennlig hilsen

Stokk dum, etter det jeg leste av henne senere. Hun forstod ikke helt at det var galt å gjøre noe slikt....

Med vennlig hilsen

Jeg tror mange mer oppegående norske unge menn kan te seg som fe og si ekstremt dumme ting når de først har fått på seg uniform langt hjemmefra.

Jeg tror mange mer oppegående norske unge menn kan te seg som fe og si ekstremt dumme ting når de først har fått på seg uniform langt hjemmefra.

Jeg er helt enig; det er skremmende at det skjer, og det er skremmende når de kommer tilbake igjen. Vold og selvmord blant soldater som kommer hjem til USA er velkjent - jeg tror ikke vi unngår det her heller.

Med vennlig hilsen

Gjest liker ikke machomenn

Problemet er vel at mange av de som verver seg til slike oppdrag nettopp er menn med en hang til å oppføre seg som drittsekker :-/

''Problemet er vel at mange av de som verver seg til slike oppdrag nettopp er menn med en hang til å oppføre seg som drittsekker :-/''

Det tror jeg du har helt rett i, togli!

Annonse

Du er nok en av dem jeg sikter til...

Veeel, jeg har da tilbragt noen år i Forsvaret, naboen min klipper gresset med en elektrisk (!) gressklipper mens min 43 år gamle bil med V8 motor står og går på tomgang (han lider, trust me), og akkurat nå er jeg i diskusjon om å kjøpe en motorsykkel med 145 hk, så skoen passer sånn høvelig.

Når det gjelder "saken" fra Afghanistan, så er jeg forundret over at vi utdanner soldater for en krig der de har gode muligheter for å komme i skuddveksling med fienden. De risikerer å bli drept og/eller drepe andre. Og så forventer samfunnet at de skal ha nypussede sko, og nykjemmet hår, og levere blomster til fienden mens de bukker pent.

Vi bør støtte våre soldater 100%! Dette er ikke Vietnam med peace & love. Vi har mannskap i krig! De MÅ vite at samfunnet står bak dem!

Så får Forsvaret legge litt bånd på¨gutta, men det å ta uttalelser ut av sammenhengen og deretter plastre det på forsiden av VG, det er å gå langt over streken.

Vi ønsker ikke flere hundre krigsveteraner som kommer hjem til et samfunn som driter dem ut. Konsekvensen av det kan vi bare gjette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...