Berte Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Jeg har vaert plage med hodepine i ca 8 maaneder naa. Hodepinen kan vare i 3-4 dager, saa vaere borte i noen uker og komme igjen. Hver gang hodepinen blir riktig ille gaar jeg til doktoren og de sier det er bihulebetennelse pga opphovning i nesen etc. Jeg har hatt 5 antibiotika kurer for behandling av bihulebetennelse i lopet av denn perioden, det hjelper 1-2 uker, men saa kommer hodepinen igjen. Har heletiden brukt clarityn allergi tabletter og ogsaa begynnt paa nasonex nesespray noe som har hjulpet litt. Var hos ore/nese/hals speialist og tok en CAT scan av bihulene og fikk beskjed om at jeg hadde en 1 cm polypp eller cyste i bilhulene, men det var visst ikke noe aa bekymre seg om og hodepinen skylltes ikke bihule problemer fikk jeg beskjed om. Hva skyldes da hodepinen??? Jeg har ingen andre allergi symptomer, som rennende nese eller oyne, bare en dundrenede hodepine bak pannen og paa toppen av hodet. Og nesen min er saa opphovnet at jeg kan knapt puste gjennom den. Jeg tar ibux og naproxen, men det hjelper ikke paa hodepinen i det hele tatt. Det eneste som hjelper litt er Sudafed (pseudoephedrine) tabletter. Skyldes hodepinen allergi eller er det noe helt annet?? (har aldri hatt problemer med bihuler ellerhodepine for, kun naar jeg flyr) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35459-hodepine-allergi-bihuler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Kjære Berte Hodepine sammen med tett nese gir mistanke om at bihulene kan ha sammenheng med hodepinen. Kronisk bihulebetennelse gir ofte hodepine av den typen du beskriver. Kronisk bihulebetennelse gir også oftest smerter i ansiktet, i kjeven eller i tennene. Dessuten gjør det vondt å trykke på spesielle punkter i ansiktet, i pannen rett over neseroten f.eks. Det kommer også ofte farget slim fra bihulene som enten du pusser ut gjennom nesen, eller det renner ned i halsen. Det er klart at hodepinen kan ha andre årsaker også - men dette er noe du må snakke med legen din om på nytt. Det er sjelden at allergi alene gir slike plager, men det kan forekomme. Clarityn har ikke veldig god effekt på tett nese - nesesprayen du har brukt skulle være bedre mot den tette nesen. Uansett bør du nok få en ny og grundig undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35459-hodepine-allergi-bihuler/#findComment-136878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.