Gå til innhold

Feber og prikker-Anker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk noen røde prikker (flate, klart avgrensede) på mandag. Hele ryggen full + skuldre og 1 stk. under den ene puppen.

Tirsdag var de fortsatt røde, men minnet mer om myggstikk... Rødfargen mindre intens, men plutselig hevelse. Jeg hadde fått feber og var suupertett i nese/bihuler + hodepine.

Onsdag var prikkene litt mindre hovne, men de klør helt intenst og jeg har i tillegg fått slimhoste + mer hodepine.

Dårlig allmenntilstand og lurer litt på hva slags sykdom dette kan være... Har hatt vannkopper, men aner ikke om jeg er vaksinert mot meslinger og røde hunder (er 27 år).

Prikkene er minner om myggstikk nå: Ca. 5 mm. i diameter, litt hevelse, bitteliten prikk i midten og kløe de luxe. Lyst rødfarget.

Men jeg er allergisk mot mygg og hvis jeg hadde fått så mange myggstikk på samme sted på så kort tid, ville ryggen min sett helt "bomba" ut, så jeg tviler på at det er det.

Har du peiling?

PS: Det går hånd-munn/fot-syke i barnehagen til ungene, men det kommer vel kun på hender og føtter, ikke sant?? Ikke har jeg noe i munnen heller.

På forhånd takk, mvh.

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Jeg er usikker på hva slags prikker du har, men muligens dreier det seg om elveblest. Denne hudtilstanden finnes alle former og størrelser, kan utløses av virusinfeksjoner og er ledsaget av sterk kløe. Det er typisk at prikkene flytter seg hyppig. Du finner litt informasjon om elveblest på denne siden:

http://www.doktoronline.no/pub/articles/skin/300120.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...