Gjest (Anonymous) Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Jeg er litt usikker på om jeg har funnet to-tre luseegg. Eggene hang 1 cm fra hodebunnen. Jeg fant ett i går og to i dag. Det er ca to uker siden jeg muligens ble smittet. (Jeg ga en klem til et barn som har hatt lus i mange uker). Når tid setter vi i gang kur? Holder det at man antar at man har funnet tre egg? Eller skal jeg vente til jeg evt. finner flere? Og hva med mannen min som har ligget i samme seng, og brukt samme hodepute??? Og hva med barna våre som jeg stadig koser med??! Dersom han er smittet av meg igjen, vil det jo ta enda to uker før vi oppdager noe hos ham, eller barna. Har mest lyst til å løøøpe til apoteket, men vil ikke være med å skape resistente lus, dersom dette ikke er egg. Hvordan er det mulig å fjerne resistente lus da???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35465-lus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 20. september 2001 Del Skrevet 20. september 2001 Fant flere egg i dag, så regner med at det er lus. Spørsmålet blir da: Hva med familien min? Barna, som jeg stadig koser med og som har ligget i senga mi, og mannen min som har vært enda nærmere ;-)?? Dersom de ikke blir behandlet nå når jeg avluser håret, kan det jo gå enda to uker før vi finner egg hos dem, og da kan vel de smitte meg igjen, og så har vi det gående...?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35465-lus/#findComment-136254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 20. september 2001 Del Skrevet 20. september 2001 Fant flere egg i dag, så regner med at det er lus. Spørsmålet blir da: Hva med familien min? Barna, som jeg stadig koser med og som har ligget i senga mi, og mannen min som har vært enda nærmere ;-)?? Dersom de ikke blir behandlet nå når jeg avluser håret, kan det jo gå enda to uker før vi finner egg hos dem, og da kan vel de smitte meg igjen, og så har vi det gående...?? Grrr. Sitter her med lusemiddelet i håret, og føler at det kribler i hodebunnen...Er ikke den forb**** lusa død??!! Det stod på prioderm'en at det skulle sitte i i ti timer. Leste et sted at lusa gjerne bare ble litt lammet en time med dette middelet, og så våknet den til live igjen...Hva gjør jeg videre da, etter at jeg har gjennomført behandlingen?? Jeg kjemmet håret med lusekam da det var gått fire timer etter at jeg tok stoffet i men fant ikke en eneste lus...Har den lurt meg??!! Grr. Det irriterer meg at det står i brosjyrene at "dersom du får lus er det ingen grunn til panikk"! Klart en får panikk når det er et insekt i håret som ikke vil stikke av...! Og en aner ikke hvem en kan ha smittet videre. Kan du svare på alle spørsmålene mine, selv om det er blitt litt mange etterhert? Tusen takk! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35465-lus/#findComment-136370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Grrr. Sitter her med lusemiddelet i håret, og føler at det kribler i hodebunnen...Er ikke den forb**** lusa død??!! Det stod på prioderm'en at det skulle sitte i i ti timer. Leste et sted at lusa gjerne bare ble litt lammet en time med dette middelet, og så våknet den til live igjen...Hva gjør jeg videre da, etter at jeg har gjennomført behandlingen?? Jeg kjemmet håret med lusekam da det var gått fire timer etter at jeg tok stoffet i men fant ikke en eneste lus...Har den lurt meg??!! Grr. Det irriterer meg at det står i brosjyrene at "dersom du får lus er det ingen grunn til panikk"! Klart en får panikk når det er et insekt i håret som ikke vil stikke av...! Og en aner ikke hvem en kan ha smittet videre. Kan du svare på alle spørsmålene mine, selv om det er blitt litt mange etterhert? Tusen takk! ;-) Hvor er du henne? ;-) Enda et problem: Jeg tok kuren i går (prioderm linomnet), men jeg gikk i badstu da jeg hadde hatt den i håret i ni timer. Da jeg kom hjem, leste jeg i ei legemiddelbok at sterk varme ville ødelegge effekten (eks. hårføner). En måtte også ha kuren i i minst tolv timer... Dette stod ikke i lappen inne i medisinpakken(!) Så hva gjør jeg nå? Føler fremdeles at det kribler oppi der!! Hersens greier!!!! Og Chr. Anker påstår foresten at det er LETT å få øye på om en har lus...?! Det må gjelde derom en har hatt lusa i mange uker, for jeg synes det er vanskelig! Ikke lett å se om insektet har stukket av/krepert eller om den lurte meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35465-lus/#findComment-136563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Hvor er du henne? ;-) Enda et problem: Jeg tok kuren i går (prioderm linomnet), men jeg gikk i badstu da jeg hadde hatt den i håret i ni timer. Da jeg kom hjem, leste jeg i ei legemiddelbok at sterk varme ville ødelegge effekten (eks. hårføner). En måtte også ha kuren i i minst tolv timer... Dette stod ikke i lappen inne i medisinpakken(!) Så hva gjør jeg nå? Føler fremdeles at det kribler oppi der!! Hersens greier!!!! Og Chr. Anker påstår foresten at det er LETT å få øye på om en har lus...?! Det må gjelde derom en har hatt lusa i mange uker, for jeg synes det er vanskelig! Ikke lett å se om insektet har stukket av/krepert eller om den lurte meg... Jeg tror ikke det er avgjørende om behandlingen varte i 10 eller 12 timer. Heller ikke tror jeg at badstue ødelegger effekten etter at behandlingen er gjennomført. Jeg vil tro at sjansene er ganske gode for at behandlingen har virket, og som Dr Chr. Anker sa det er relativt lett å se om de kommer igjen. Jeg ville se på familiemedlemmer med argusøyer, gjerne ved forstørrelsesglass, i noen dager for å se om de har fått overført lusa. Det kan tenkes at de trenger behandling også. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35465-lus/#findComment-136876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.