Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til quiz spm


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Som nevnt tidligere her inne så skal jeg holde en Baby Shower til min beste venninne om ikke så lenge. Jeg har ikke tenkt til å ha noen leker, men skal heller kjøre på med en baby quiz. I den anledning trenger jeg litt hjelp med quiz spørsmålene. Jeg har allerede noen spørsmål som går for det meste ut på fakta om babyer. F.eks et spørsmål er:

Babyer er født uten en av delene, hvilken?

A. Kneskåler

B. Skulderblader

C. Haleben

D. Albuer

Kunne gjerne hatt noen litt mer..tja...morsomme spørsmål. Noen som kommer på noe bra å spørre om? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest krekling

''morsomme spørsmål''

Slike spørsmål er ikke morsomme.

Det finnes mennesker som er født uten hverken armer eller bein. Noen er født med 6 fingre på hver hånd, noen er født med vare en finger som sitter på skulderen osv.

http://www.google.no/images?hl=no&client=firefox-a&hs=euh&rls=org.mozilla:nb-NO:official&q=talidomid&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=T_G2TNCsOczpOZnzwLEJ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=2&ved=0CCoQsAQwAQ&biw=1080&bih=527

Finn på noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''morsomme spørsmål''

Slike spørsmål er ikke morsomme.

Det finnes mennesker som er født uten hverken armer eller bein. Noen er født med 6 fingre på hver hånd, noen er født med vare en finger som sitter på skulderen osv.

http://www.google.no/images?hl=no&client=firefox-a&hs=euh&rls=org.mozilla:nb-NO:official&q=talidomid&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=T_G2TNCsOczpOZnzwLEJ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=2&ved=0CCoQsAQwAQ&biw=1080&bih=527

Finn på noe annet!

Poenget er jo at _ingen_ babyer har kneskåler.

Tenker man virkelig på misdannelser når man leser / hører det spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''morsomme spørsmål''

Slike spørsmål er ikke morsomme.

Det finnes mennesker som er født uten hverken armer eller bein. Noen er født med 6 fingre på hver hånd, noen er født med vare en finger som sitter på skulderen osv.

http://www.google.no/images?hl=no&client=firefox-a&hs=euh&rls=org.mozilla:nb-NO:official&q=talidomid&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=T_G2TNCsOczpOZnzwLEJ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=2&ved=0CCoQsAQwAQ&biw=1080&bih=527

Finn på noe annet!

Det falt meg ikke inn å tenke på noe sånt når jeg lagde spørsmålet, og tror ærlig talt ikke at mine venninner kommer til å å tenke sånn heller.

Herregud det er mye man skal passe på for ikke å støte noen.

Forresten sa jeg ikke at akkurat det spørsmålet var morsomt. Jeg sa at jeg kunne trenge noen morsomme spørsmål i tillegg til de jeg hadde.

*oppgitt hilsen fra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krekling

Poenget er jo at _ingen_ babyer har kneskåler.

Tenker man virkelig på misdannelser når man leser / hører det spørsmålet?

Ja, jeg tenkte på thalidomid ofrene med en gang.

Dessuten er det et smakløst opplegg overfor en vordende mor, for alle gravides store skrekkscenario er at barnet ikke er velskapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte på thalidomid ofrene med en gang.

Dessuten er det et smakløst opplegg overfor en vordende mor, for alle gravides store skrekkscenario er at barnet ikke er velskapt.

Jeg hadde skjønt det hvis hun hadde kjørt på med å anslå risikoen for dødfødsel, krybbedød eller asfyksi. Det hadde vært smakløst.

Jeg tror ikke frykten for å få et barn uten skulderblad er så veldig utbredt. Men jeg kan ta feil.

Thalidomidskadene var så spesielle at man forsto de hadde en utenforliggende årsak. En positiv bivirkning av tragedien var at det mange steder ble opprettet obligatoriske, landsomfattende fødselsregistre. Norge var ett av de landene. Så hvis det noen gang skjer noe liknende, vil det bli oppdaget mye raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte på thalidomid ofrene med en gang.

Dessuten er det et smakløst opplegg overfor en vordende mor, for alle gravides store skrekkscenario er at barnet ikke er velskapt.

Snakk om paranoia

Jammen glad jeg har fornuftige venninner som overhodet ikke kommer til å tenke i de baner.

Jeg kan kanskje ikke ha følgende spm heller da:

Hva er den første sansen en baby utvikler?

A. Hørselen

B. Smaken

C. Lukten

For det er noen barn som blir født døve?

Eller

Hvor mange prosent babyer blir faktisk født på termindagen?

A. 80-81%

B. 24-25%

C. 3-4%

For det er noen babyer som blir dødfødt på termindagen istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krekling

Snakk om paranoia

Jammen glad jeg har fornuftige venninner som overhodet ikke kommer til å tenke i de baner.

Jeg kan kanskje ikke ha følgende spm heller da:

Hva er den første sansen en baby utvikler?

A. Hørselen

B. Smaken

C. Lukten

For det er noen barn som blir født døve?

Eller

Hvor mange prosent babyer blir faktisk født på termindagen?

A. 80-81%

B. 24-25%

C. 3-4%

For det er noen babyer som blir dødfødt på termindagen istedet?

Disse spørsmålene er av mye mer positiv art og fokuserer ikke på at noe kan være galt med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om paranoia

Jammen glad jeg har fornuftige venninner som overhodet ikke kommer til å tenke i de baner.

Jeg kan kanskje ikke ha følgende spm heller da:

Hva er den første sansen en baby utvikler?

A. Hørselen

B. Smaken

C. Lukten

For det er noen barn som blir født døve?

Eller

Hvor mange prosent babyer blir faktisk født på termindagen?

A. 80-81%

B. 24-25%

C. 3-4%

For det er noen babyer som blir dødfødt på termindagen istedet?

Ja, for ikke å snakke om de som er premature! Og måtte gudene forby at du spurte noe rundt gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende, for noen kan bli støtt av at de føler seg for gamle.

Nei, legg ned hele quizen, så er du sikker på å ikke tråkke noen på tæra.

Gudbedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, for ikke å snakke om de som er premature! Og måtte gudene forby at du spurte noe rundt gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende, for noen kan bli støtt av at de føler seg for gamle.

Nei, legg ned hele quizen, så er du sikker på å ikke tråkke noen på tæra.

Gudbedre.

Hehe da jeg så at du var her inne nå, så _visste_ jeg at du kom til å backe meg opp på dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om paranoia

Jammen glad jeg har fornuftige venninner som overhodet ikke kommer til å tenke i de baner.

Jeg kan kanskje ikke ha følgende spm heller da:

Hva er den første sansen en baby utvikler?

A. Hørselen

B. Smaken

C. Lukten

For det er noen barn som blir født døve?

Eller

Hvor mange prosent babyer blir faktisk født på termindagen?

A. 80-81%

B. 24-25%

C. 3-4%

For det er noen babyer som blir dødfødt på termindagen istedet?

''Hvor mange prosent babyer blir faktisk født på termindagen?''

Hva er forresten riktig svar her? 3-4%?

Både min sønn og jeg selv er nemlig født på termindagen...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor mange prosent babyer blir faktisk født på termindagen?''

Hva er forresten riktig svar her? 3-4%?

Både min sønn og jeg selv er nemlig født på termindagen...:-)

Det er 3-5 % ja.

Jeg fikk dattera mi på termindatoen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor mange prosent babyer blir faktisk født på termindagen?''

Hva er forresten riktig svar her? 3-4%?

Både min sønn og jeg selv er nemlig født på termindagen...:-)

3-4% ja, så dere er tilnærmet unike :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...