Gå til innhold

Piller for å utsette mensen - bivirkninger?


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Jeg tok piller for å utsette mensen i helga og fy så premenstruell jeg ble!!! ..jeg som aldri har PMS ellers :-/

Jeg tok pillene fram til søndag morgen og har nå noen kviser i ansiktet :-/

Er dette vanlige bivirkninger?

Når vil mensen vanligvis komme etter at man stopper med pillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at det er Primolut N du har tatt...? Jeg har brukt dem et par ganger. Merket at jeg fikk mye kortere lunte av dem, men verst av alt var hodepinen jeg fikk. Den satt til jeg sluttet med pillene. Tror ikke jeg fikk kviser av dem, men det er ikke godt å vite siden jeg generelt slet med kviser da jeg brukte dem.

Hvor langt tid det tok før mensen kom varierte etter hvor lenge jeg hadde knasket pillene, men som regel 1-3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er Primolut N du har tatt...? Jeg har brukt dem et par ganger. Merket at jeg fikk mye kortere lunte av dem, men verst av alt var hodepinen jeg fikk. Den satt til jeg sluttet med pillene. Tror ikke jeg fikk kviser av dem, men det er ikke godt å vite siden jeg generelt slet med kviser da jeg brukte dem.

Hvor langt tid det tok før mensen kom varierte etter hvor lenge jeg hadde knasket pillene, men som regel 1-3 dager.

Ja, samme pillene som jeg brukte - og da er det sikkert normalt at lunta er kortere enn vanlig, ja ;)

Okei, da får jeg se fram til mensen kommer imorgen slik at humøret blir bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme pillene som jeg brukte - og da er det sikkert normalt at lunta er kortere enn vanlig, ja ;)

Okei, da får jeg se fram til mensen kommer imorgen slik at humøret blir bedre ;)

Kvisene kjenner jeg til ja... =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg får mensen ca 3 dager etter jeg slutter på brettet...

Jeg tok ikke hele brettet.. avslutta søndag morgen, så mensen kommer vel forhåpentligvis imorgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det flere ganger, men har aldri hatt noen form for bivirkninger. Mensen komme ca 3 dager etter pilleslutt.

Heldige du :/

Brukte det en gang før også og mener å huske de samme bivirkningene da også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siberrria

Jeg har tatt de Promolot N eller hva de nå het...husker ikke i farten...men jeg har tatt de ganske så ofte det siste året...ca hver annen måned....

Har ikke hatt noen bivirkninger i det hele tatt...og på meg kommer mensen tilbake, alt fra 4 til 8 dager etter siste tablettinntak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt de Promolot N eller hva de nå het...husker ikke i farten...men jeg har tatt de ganske så ofte det siste året...ca hver annen måned....

Har ikke hatt noen bivirkninger i det hele tatt...og på meg kommer mensen tilbake, alt fra 4 til 8 dager etter siste tablettinntak....

Heldiggris! Jeg merker helt klart bivirkninger, men det er kanskje fordi jeg aldri har PMS ellers...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke hele brettet.. avslutta søndag morgen, så mensen kommer vel forhåpentligvis imorgen....

ok.men tar vel ca 2-3 dager før mensen kommer etter siste pille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok noen slike piller i den mørke middelalderen engang, i forbindelse med en snøhuletur på ungdomssskolen! ;-)

Jeg husker ikke detaljert hvordan det var, og PMS hadde jeg vel ikke hørt om den gangen, men jeg huser at det nesten var uutholdelig fram til mensen endelig kom - at jeg var oppblåst og hadde ubehag. Som om man bare må få lettet skikkelig på 'trykket' - både fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok noen slike piller i den mørke middelalderen engang, i forbindelse med en snøhuletur på ungdomssskolen! ;-)

Jeg husker ikke detaljert hvordan det var, og PMS hadde jeg vel ikke hørt om den gangen, men jeg huser at det nesten var uutholdelig fram til mensen endelig kom - at jeg var oppblåst og hadde ubehag. Som om man bare må få lettet skikkelig på 'trykket' - både fysisk og psykisk.

Kjenner meg litt sånn idag, ja.... er stort sett alltid i godt humør, men idag fikk jeg plutselig en slags følelse av at denne vinteren kommer til å bli grusomt uutholdelig (det sludder ute)...jeg syntes rett og slett synd på meg selv ;-P

Glad jeg kan regne med det er pillenes skyld *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok Primolut N sammenhengende i 3 måneder i sommer/høst. Det var som å gå rett i overgangsalderen på direkten. Hetetokter om natten og frysninger om dagen. Kvalm, vondt hodet og i magen og skikkelig oppblåst. Da jeg endelig kunne slutte på dem fikk jeg mensen etter 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok Primolut N sammenhengende i 3 måneder i sommer/høst. Det var som å gå rett i overgangsalderen på direkten. Hetetokter om natten og frysninger om dagen. Kvalm, vondt hodet og i magen og skikkelig oppblåst. Da jeg endelig kunne slutte på dem fikk jeg mensen etter 4 dager.

Gikk også i to mnd på primolut i sommer, ordinert av lege. Kun en bivirkning, og det var vektøkning. Jobber med saken med å få de av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok Primolut N sammenhengende i 3 måneder i sommer/høst. Det var som å gå rett i overgangsalderen på direkten. Hetetokter om natten og frysninger om dagen. Kvalm, vondt hodet og i magen og skikkelig oppblåst. Da jeg endelig kunne slutte på dem fikk jeg mensen etter 4 dager.

Æsj... blir lenge til jeg skal ta de pillene igjen.... :-/ Høres ikke særlig sunt ut spør du meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... blir lenge til jeg skal ta de pillene igjen.... :-/ Høres ikke særlig sunt ut spør du meg....

Enig.

Men jeg leste for en tid tilbake at det ikke var uvanlig at p-pillebrukere fortsetter fra brett til brett uten menspause, og på den måten unngår mensen i månedsvis i strekk...

Etter min egen erfaring med disse 'utsettelses-pillene' har jeg lurt på om ikke de damene også får en del unødvendig ubehag?

Eller er det virkestoffene i utsettelsespillene som påvirker oss, og ikke selve utsettelsen av mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Men jeg leste for en tid tilbake at det ikke var uvanlig at p-pillebrukere fortsetter fra brett til brett uten menspause, og på den måten unngår mensen i månedsvis i strekk...

Etter min egen erfaring med disse 'utsettelses-pillene' har jeg lurt på om ikke de damene også får en del unødvendig ubehag?

Eller er det virkestoffene i utsettelsespillene som påvirker oss, og ikke selve utsettelsen av mensen?

Jeg tror det må være virkestoffene i pillene? Husker jeg utsatte mensen noen få ganger når jeg brukte p-piller for mange år siden og kan ikke huske bivirkninger pga dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...