Gå til innhold

Hvorfor skjer det??


Knøttet

Anbefalte innlegg

Hvorfor får jeg vondt i hjertet etter at jeg har spydd? det er ikke alltid jeg merker det, men noen ganger merker jeg det veldig godt! Vær så snill å svar fort!

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Nå er eg ikkje sikker men sansynlegvis er det, det presset som du utsetter kroppen for når du kaster opp som gjør at du for vondt i hjarta. Sannsynlegvis er det musklaturen rundt hjarta som verker, men at det fordet kjennes ut som om det er sjølve hjarte som verker. Blodtrykket øker nok kanskje og lit når du kaster opp, slik at det og kan spilla inn. men kanskje eg er heilt på ville veier. Men uansett så er vondt i hjarta veldig sjelden teikn på at noko er gale med sjølve hjarta, at det då heller er noko anna som er gale. Men eg har og kjent noko av det du beskriver, men er sikker på at det er heilt ufarleg. Men du kan jo og ta det opp med legen din viss du er i behandling då. Men nå er kanskje svaret mitt på heilt vilspor, så viss det blir verre og verre, så kan du jo kontakta lege, for å bli beroliga.

Klemmer carolina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå er eg ikkje sikker men sansynlegvis er det, det presset som du utsetter kroppen for når du kaster opp som gjør at du for vondt i hjarta. Sannsynlegvis er det musklaturen rundt hjarta som verker, men at det fordet kjennes ut som om det er sjølve hjarte som verker. Blodtrykket øker nok kanskje og lit når du kaster opp, slik at det og kan spilla inn. men kanskje eg er heilt på ville veier. Men uansett så er vondt i hjarta veldig sjelden teikn på at noko er gale med sjølve hjarta, at det då heller er noko anna som er gale. Men eg har og kjent noko av det du beskriver, men er sikker på at det er heilt ufarleg. Men du kan jo og ta det opp med legen din viss du er i behandling då. Men nå er kanskje svaret mitt på heilt vilspor, så viss det blir verre og verre, så kan du jo kontakta lege, for å bli beroliga.

Klemmer carolina

elektrolyttforstyrrelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Knøttet! Det kan være mange årsaker til at du får vondt i hjertet når du kaster opp. Dersom du har drevet med oppkast eller slitt med din spiseforstyrrelse over tid kan du f.eks ha elekrolyttforstyrrelser som kan føre til uregelmessig hjerteaktivitet. Mage/tarm - systemet , spiserøret ligger i nærheten av hjertemuskelen og ved oppkast kan irritasjon i f.eks spiserøret/magesekken oppleves som om smertene er i hjertet. Det å kaste opp er en "omvendt" prossess for kroppen som selvsagt også krever ekstra energi og krefter som kan oppleves som smerter hos enkelte. Jeg vil råde deg til å kontakte lege for å få tatt noen blodprøver og kanskje også ta en ekstra kontroll av hjertet ditt.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...