Gå til innhold

Forsøk på selvmord med benzodiazepiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg befant meg i en kritisk situasjon for en uke siden. Hadde tapt titusener på nettgambling, og tenkte dette gidder jeg ikke mer. Går og dusjer, parfymerer meg og tar på meg findressen.

Deretter inntar jeg 100 Xanor 1mg, 50 Xanor 2mg, 116 Apodorm 5mg, 110 Valium 5mg, 22 Stilnoct 5mg og 325 Rivotril 2 mg. Inntok pillene raskt og måtte bruke 4 liter vann for å få de ned.

Legger meg så på senga og bare venter på at jeg skal sovne stille inn. Men hva skjer? Etter en halvtime opplever jeg lett hjertebank som varer rundt et kvarter. Ellers skjer det ingenting, jeg blir ikke døsig og trett, og får ikke sove den natta. Skuffet konstaterer jeg at det jeg trodde var en helt sikker måte å dø på, ikke skjedde.

Er virkelig benzodiazepinene så lite tokside, eller er det meg det er noe galt med? Jeg har tidligere forsøkt selvmord med 100 Truxal 25 mg. Da angret jeg meg og kontaktet legevakten og ble sendt til sykehuset for pumping. I flere dager ligger jeg og blir hjerteovervåket og har en hvilepuls på 170. Så forsøket med bare 100 Truxal var langt mer alvorlig enn 725 piller benzodiazepiner.

Hvordan forklarer du dette? Jeg skjønner ingenting. Jeg har ikke fortalt om det til noen og vet ikke om jeg skal si det til legen, for da vil han slutte å skrive ut piller til meg. Jeg hadde et daglig inntak på rundt 10 mg Rivotril, 4-6 mg Xanor, 10 mg Apodorm og rundt 15 mg Valium. Nå har jeg vært uten disse medisinene i over en uke, og jeg har stått på de i flere år. Likevel føler jeg ikke noe ubehag eller abstinenser av noe slag. Hvordan kan du forklare dette?

Skrevet

Benzo preparater er ikke giftige. I motsettning til barbituratene som de ble erstattning for.

Uansett, bør du søke lege, for selvmordsforsøk, kan detsverre lykkes noen ganger.

Gjest det fins løsninger
Skrevet

Du kan ikke spørre etter en oppskrift på selvmord. Men jeg har vært bevisstløs med langt lavere doser enn det du inntok. Vil råde deg til å ta kontakt med Blå Kors. De kan hjelpe deg med spilleavhengigheten.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Benzo er heldigvis svært lite giftig :-)

• 3 uker senere...
hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg hadde garantert dødd.....(

Tenk om du skulle ovedosere igjen, og da våkne svært alvor indre skadd:(

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Håper du går i behandling eller har en ok fastlege du kan fortelle dette til. Å gå rundt med slike tanker og planlegging tenker bare gjør vondt verre.

Se om det finnes et bittelite lyspunkt et sted. Å ta livet sitt er en definitiv avgjørelse du ikke kan gjøre om. Alt kan se sort og håpløst uten, hva er meningen med livet, det blir lettere for alle rundt meg hvis jeg dør, jeg er bare en belastning osv.

Regner med at du ikke forventet å få en oppskrift på kombinasjoner og dosering i fht å lykkes med selvmord?

Håper du søker hjelp og forteller om dette.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Ja, så lite giftige er benzo.

2. Du har sannsynligvis fortsatt mye benzo i kroppen. Det er nok forklaringen på at du til nå ikke har noe ubehag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...