Druzilla Skrevet 1. november 2010 Skrevet 1. november 2010 Nå har det begynt igjen...Jeg får med (u)jevne mellomrom angst for at jeg har blitt gravid.Det er ofte i perioder jeg ikke er helt i form fra før av.Nå,i tillegg er magen veldig urolig,så jeg får det for meg at det er "barnet som sparker".Jeg er ikke psykotisk eller noe,har vært det før så det er jeg sikker på. Er det noen som har noen synspunkter på hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne angsten for godt?Jeg har tatt graviditetstester før,men angsten kommer uansett tilbake,selv om jeg blir kvitt det meste av den "for denne gang". Går forresten på p-sprøyte,men det hjelper ikke mye på angsten hvertfall,ingenting er jo 100% sikkert... Blir veldig takknemelig for svar 0 Siter
Gjest Pyttan Skrevet 1. november 2010 Skrevet 1. november 2010 Har du vært utsatt for seksuelle overgrep? 0 Siter
Druzilla Skrevet 2. november 2010 Forfatter Skrevet 2. november 2010 Har du vært utsatt for seksuelle overgrep? Nei 0 Siter
Gjest winda Skrevet 2. november 2010 Skrevet 2. november 2010 Nei Hva skjer om du blir gravid? 0 Siter
laban Skrevet 2. november 2010 Skrevet 2. november 2010 P-sprøyte er noe av det sikreste som finnes: http://www.lommelegen.no/322070/p-sproyte 0 - 1% blir gravide. Det er svært lite. Omtrent som risikoen for at du vil få eggstokkreft og MYE mindre enn risikoen for at du får brystkreft i løpet av livet. Mener ikke å skremme deg, altså. Men det er ikke SÅ lett å bli gravid :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. november 2010 Skrevet 2. november 2010 Uroligheter i magen, som kan minne om babyspark, er helt normalt. Det har også jeg rett som det er - og jeg er ikke gravid. Jeg tror du bare må godta at du av og til kan kjenne på en angst, og så si til deg selv at "Nei, jeg er ikke gravid, det er bare luft i magen min som romsterer. Jeg bruker en trygg prevensjon. Jeg er ikke gravid." 0 Siter
Druzilla Skrevet 2. november 2010 Forfatter Skrevet 2. november 2010 Hva skjer om du blir gravid? Jeg er ikke helt klar for å få barn enda.Men jeg har jo lyst på barn etterhvert.Litt av grunnen til angsten kan også være at moren min ofte antyder at jeg ikke burde få barn.Hun sier det ikke rett ut,men jeg vet at det er det hun mener. 0 Siter
Druzilla Skrevet 2. november 2010 Forfatter Skrevet 2. november 2010 Uroligheter i magen, som kan minne om babyspark, er helt normalt. Det har også jeg rett som det er - og jeg er ikke gravid. Jeg tror du bare må godta at du av og til kan kjenne på en angst, og så si til deg selv at "Nei, jeg er ikke gravid, det er bare luft i magen min som romsterer. Jeg bruker en trygg prevensjon. Jeg er ikke gravid." Skal prøve på det 0 Siter
Druzilla Skrevet 2. november 2010 Forfatter Skrevet 2. november 2010 P-sprøyte er noe av det sikreste som finnes: http://www.lommelegen.no/322070/p-sproyte 0 - 1% blir gravide. Det er svært lite. Omtrent som risikoen for at du vil få eggstokkreft og MYE mindre enn risikoen for at du får brystkreft i løpet av livet. Mener ikke å skremme deg, altså. Men det er ikke SÅ lett å bli gravid :-) takk for bra info,det roer meg litt ned 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.