Olav Femte Skrevet 3. november 2010 Skrevet 3. november 2010 Hva betyr det å være Katatonisk? 0 Siter
Angustia Skrevet 3. november 2010 Skrevet 3. november 2010 http://www.snl.no/.sml_artikkel/katatoni 0 Siter
serenity777 Skrevet 3. november 2010 Skrevet 3. november 2010 Det betyr å bli fiksert i en eller annen stilling, rigid ubevegelig. Har sett det da jeg var på lukket. Ser vondt ut. ETC kan visst hjelpe. Vanligvis er man da dypt psykotisk. Så har man kataton stupor, som er det motsatte hvor personen med kataton schizofreni, løper eller går rastløst frem og tilbake. Det er en egen undergruppe av schizofreni, men kan også forekomme innen andre psykdommer. Før i tiden, da det var bare førstegenerasjons a- psykotika kunne man også få katatoni lignende plager av medisin. Som igjenn førte til enda stivere person. Dette ifølge en psykiater jeg kjente privat. 0 Siter
serenity777 Skrevet 3. november 2010 Skrevet 3. november 2010 Det betyr å bli fiksert i en eller annen stilling, rigid ubevegelig. Har sett det da jeg var på lukket. Ser vondt ut. ETC kan visst hjelpe. Vanligvis er man da dypt psykotisk. Så har man kataton stupor, som er det motsatte hvor personen med kataton schizofreni, løper eller går rastløst frem og tilbake. Det er en egen undergruppe av schizofreni, men kan også forekomme innen andre psykdommer. Før i tiden, da det var bare førstegenerasjons a- psykotika kunne man også få katatoni lignende plager av medisin. Som igjenn førte til enda stivere person. Dette ifølge en psykiater jeg kjente privat. som igjenn førte til enda mere medisiner, en ond sirkel skulle det stå. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 3. november 2010 Forfatter Skrevet 3. november 2010 som igjenn førte til enda mere medisiner, en ond sirkel skulle det stå. Takk for svar :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.