Gå til innhold

Avskalling av hud

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en rekke plager i de senere årene. Det begynte da jeg var 30 år. (Fra før av har jeg problemer med å drikke melk, har hatt det siden jeg var 17 år. Fikk katar i magesekk og tykktarm) I det senere har jeg fått avflassing av hud på ører (begge to) og avflassing bak høyre øre. Bruker på det Terra-cortril salve (resept vare). Avflassing på brystkasse som blir rød og sår. Det samme skjer på hakeparti og på det ene øynebrynet. Har også hårflass som er nesten skurve. Bruker her BIO+ Anti-dandruff shampoo og allerisepe.

Jeg har for få dager siden vært på sykehuset å båret opp de nedre bihulene for å få lufting og utrensking av de. Dette på grunn av mye produksjon av snørr og det førte ofte til bihule betendelese. Har gått på alleri medisin. Har tatt en del tester på dette, de her ikke funnet ut hva jeg har alleri mot.

Mitt spørsmål er: Har alle disse syntomene en sammenheng?

Hva kommer avflassingen av?

Kan for mye bruk av Terra-cortril vare skadlig på sikt?

Kan dere gi et konkret forslag på hva som må være mitt neste trinn her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35559-avskalling-av-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære janost

Hudproblemene dine høres ut som en type eksem - muligens kan det være soppinfeksjon i eksemet, men det er umulig å si uten å ha sett det. Terra-Cortril er en svak kortisonkrem men antibiotikum. Det er selvfølgelig ikke bra å bruke den langvarig uten pauser, men det er ingen farlig sterk krem. Kanskje skulle du innimellom bruke en kortisonkrem uten antibiotikum, men det må du snakke med lagen din om. De andre plagene dine kan skyldes ømfindtlige slimhinner. Jeg ser egentlig ingen direkte sammenheng uten at du sannsynligvis er ømfindtlig.

Dessverre har jeg ingen gode forslag til hvordan du skal gå videre - det er det best du rådfører deg med legen din om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35559-avskalling-av-hud/#findComment-136884
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...