Gjest janl Skrevet 5. november 2010 Skrevet 5. november 2010 Jeg er en mann på 43 år som har slitt med lavt selvbilde, depresjon og sosialangst siden ungdommen. Har prøvd både gruppe og indv. terapi samt antidepr.medisiner uten resultat. Jeg er jurist og jobber i staten. De siste årene har jeg merket at jeg har store problemer med konsentrasjon, blir fort sliten i hode, vanskelig med å lære nytt lovstoff. Har videre problem med å skrive, når jeg leser et dok. jeg har skrevet mangler det plutselig flere ord.. mistet evnen til å skrive med hånd.. blir helt uleselig.. som om at hånden ikke lystrer. Er det noen måte å trene hjernen til økt konsentrasjon, hvor kan jeg evt. henvende meg for å komme igang? 0 Siter
dingsedama Skrevet 5. november 2010 Skrevet 5. november 2010 har dessverre ikke noe råd til deg.. eneste jeg kan si er at du ikke er alene i båten.. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. november 2010 Skrevet 5. november 2010 Flere lidelser har konsentrasjonsproblemer som et symptom bla. depresjon. I MADRS depresjonsskala er nedsatt konsentrasjon et av ti items. Negativ stress gir alltid nedsatt konsentrasjon og husk. Det er rent fysiologisk og skyldes stresshormonet cortisol. Jeg synes du skal starte med å be om en vurdering med en eller flere psykologiske tester som måler mer nøyaktig hvor hunden ligger begravet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.