Gå til innhold

Hvorfor er vi så forskjellige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du gir vel ikke sjokoladekalender du som er lærer ? :-)

Da den yngste gikk på barneskolen fikk vi foreldre beskjed om at det var ekstra mange urolige elever i desember pga. kalenderne:-)

Jeg er ikke slett ikke lærer. Slekta er full av dem, men jeg klarte å stå imot.

Vi har hatt sjokoladekalendre en gang iblant, stort sett fått som gave av eldre folk i familien. Nå er ungene så store at det går i skrapelodd-kalendre, altså sånne med pengegevinster.

Ingen av mine påvirkes av en bitteliten sjokoladebit - tror forresten de spiste den til Barne-TV. Det var vel mens de gikk i barnehagen at vi en sjelden gang hadde en sånn kalender.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

8

• Angustia

6

• Madelenemie

6

• tjohei

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du gir vel ikke sjokoladekalender du som er lærer ? :-)

Da den yngste gikk på barneskolen fikk vi foreldre beskjed om at det var ekstra mange urolige elever i desember pga. kalenderne:-)

''Jeg er ikke slett ikke lærer. ''

Der ser du hvor opprørt jeg ble av den påstanden :-))

Skrevet

*Knis*

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Vi har hatt sjokoladekalendre en gang iblant, stort sett fått som gave av eldre folk i familien. Nå er ungene så store at det går i skrapelodd-kalendre, altså sånne med pengegevinster.

Ingen av mine påvirkes av en bitteliten sjokoladebit - tror forresten de spiste den til Barne-TV. Det var vel mens de gikk i barnehagen at vi en sjelden gang hadde en sånn kalender.

Og jeg som har trodd i 10 år at du var lærer ;-)

Ellers er jeg enig med deg, men jeg tror kanskje noen gir mer en enn liten sjokoladebit og det var det hennes lærer merket :-)

Skrevet

''Det skulle du ikke gjort. Du var den nest siste som ga seg. Nå er det sant når mine unger sier det samme... :-)''

Da går jeg for julestrømpetradisjonen vår i år med begrunnelsen "Det fins en laban der ute som heller ikke gir barna sine pakkekalender!"

Takk for at du kom meg til unnsetning ;-)

Den eldste (20 år) påstår at hun fremdeles sliter med senskader fordi hun ikke fikk pakkekalender.

Hvis jeg blir mormor, skal det bli interessant å se hva som skjer. Den ultimate hevn blir vel at jeg håndbroderer en pakkekalender med diiigre lommer...

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

LOL

Skrevet

Vi har alltid hatt pakkekalendre med forskjellig egeninnkjøpt godteri i pakkene (liten sak til hverdags, litt større i helgene).

Mine unger har aldri blitt noe særlig hypre av snop.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Forslag: Gode penner, flaxlodd, tyggis, leppepomade, et blad, god kaffe eller te, litt godis.

Takk for mange gode forslag :-)

Skrevet

Vi har alltid hatt pakkekalendre med forskjellig egeninnkjøpt godteri i pakkene (liten sak til hverdags, litt større i helgene).

Mine unger har aldri blitt noe særlig hypre av snop.

Jeg er på ingen måte prinsipiell motstander av pakkekalendre. Det er bare ikke noe jeg bedriver selv :-)

Tror nok det inntas verre ting i adventstiden enn de sjokoladene som får plass i kalenderen.

Skrevet

Takk for mange gode forslag :-)

Ekstra pakkekalendertips: I tillegg til den eldste,- jeg så på polet at de hadde ett-glass-vin"dunker"... Men det er kanskje veldig feil :-) (jeg kjøpte nå, jeg da. Til min 20-åring.)

Skrevet

Jeg er på ingen måte prinsipiell motstander av pakkekalendre. Det er bare ikke noe jeg bedriver selv :-)

Tror nok det inntas verre ting i adventstiden enn de sjokoladene som får plass i kalenderen.

''Jeg er på ingen måte prinsipiell motstander av pakkekalendre. Det er bare ikke noe jeg bedriver selv :-)''

Du har i alle fall spart deg selv for mange timer med hysterisk innkjøp, fiklete innpakking og sene netter mellom 30.november og 1.desember :-)

Man bør tenke seg godt om før man starter sånne tradisjoner, særlig om man har tenkt å få mer enn ett barn... Jeg har dog gjort det noe enklere ved å bruke snop.

Skrevet

''Jeg er på ingen måte prinsipiell motstander av pakkekalendre. Det er bare ikke noe jeg bedriver selv :-)''

Du har i alle fall spart deg selv for mange timer med hysterisk innkjøp, fiklete innpakking og sene netter mellom 30.november og 1.desember :-)

Man bør tenke seg godt om før man starter sånne tradisjoner, særlig om man har tenkt å få mer enn ett barn... Jeg har dog gjort det noe enklere ved å bruke snop.

Tviler ikke et øyeblikk. Bl.a. av de grunnene har jeg vært veldig standhaftig på akkurat dette.

Skrevet

Den eldste (20 år) påstår at hun fremdeles sliter med senskader fordi hun ikke fikk pakkekalender.

Hvis jeg blir mormor, skal det bli interessant å se hva som skjer. Den ultimate hevn blir vel at jeg håndbroderer en pakkekalender med diiigre lommer...

LOL, stå på krava, du :-D

Skrevet

''For et par år siden ga jeg etter for presset om at "alle har pakkekalender unntatt meg".. ''

Det skulle du ikke gjort. Du var den nest siste som ga seg. Nå er det sant når mine unger sier det samme... :-)

Jeg er under meeeeget sterkt press denne høsten fra 11-åringen. Søstra har gått med på legokalender i år også, men han vil ikke det. Kanskje det finnes en Bjørn Borg-trusekalender eller no'?

Skrevet

Jeg er under meeeeget sterkt press denne høsten fra 11-åringen. Søstra har gått med på legokalender i år også, men han vil ikke det. Kanskje det finnes en Bjørn Borg-trusekalender eller no'?

''Kanskje det finnes en Bjørn Borg-trusekalender eller no'?''

I så fall må du si fra til meg. Men det høres dyrt ut :-))

Junior var skuffet over null gevinst i skrapelodd-kalenderen forrige jul, så vi får se. Søsteren hans dreper meg hvis han får pakkekalender, så det er dessverre utelukket :-|

candyqueen_83
Skrevet

Ja, prøv den. Jeg tror det fordi konsistensen er tynnere på denne enn Loreal. Nå vet jeg ikke alderen din, men jeg tror nettopp fordi det er en tynnere konsistens at den passer bedre på voksne damer.

Men det finnes mange varianter av foundation fra Chanel. Noen er for tørr hud, noen for blandingshud, for normal hud , og fet hud :) Det er nok forskjellig konsistens og dekkevne på mange av dem :o)

Skrevet

Men det finnes mange varianter av foundation fra Chanel. Noen er for tørr hud, noen for blandingshud, for normal hud , og fet hud :) Det er nok forskjellig konsistens og dekkevne på mange av dem :o)

Blir ikke dette litt mange forskjellige typer å holde styr på? Snart blir det vel nesekrem, kinnkrem, pannekrem og ørekrem for henholdsvis glatt, ru, ung, gammel, mørk, lys, føflekkede, tørr, fuktig, fet og rynktete hud. SUKK.

Skrevet

Vi er i hovedsak forskjellige pga gener, og i noe mindre grad pga miljø.

Akkurat det du tar opp handler nok i hovedsak om miljø. Hvis en fra en er liten drasses rundt på ulike kjøpesentret mens mor og venninner ser på klær, smykker, kosmetikk ol, hvis mennesker blir omtalt etter deres påkledning og ikke etter deres gjerninger, er det stor fare for at barnet blir like overfladisk og

.

.

hjernedød.

He he. Det likte jeg å høre.

Skrevet

Jeg forbinder det å ikke stelle seg, og se sjusket ut, med depresjon, og dårlig selvfølelse. Men ingen regel uten unntak selvfølgelig. Med depresjon følger ett lavt energinivå, og man orker ikke bry seg så mye med utseende sitt... Jeg tenker også at det er det indre mørke som manifesterer seg i et sjuskete utseende... Kanskje man også syns man fortjener å se elendig ut, fordi man føler seg som en elendig person...

Tror du er inne på noe der. Jeg kan isåfall kjenne meg igjen i det. Utseende blir ikke så viktig når man er deppa for hvem bryr seg egentlig.....

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Ok, dette har jeg aldri tenkt over :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...