Gjest Stille nå Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Kan man be psykolog om å notere i journalen at den ikke skal utleveres til pårørende etter at man er vekke ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Ja, det kan og bør man om man har et slikt ønske. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Ja, det kan og bør man om man har et slikt ønske. Hei! Betyr det at jeg kan kreve å få tilgang til min mors journal hvis hun ikke har sagt før sin død at hun ikke vil ha denne utlevert til noen? 0 Siter
hvorfor skjer dette?? Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Hei! Betyr det at jeg kan kreve å få tilgang til min mors journal hvis hun ikke har sagt før sin død at hun ikke vil ha denne utlevert til noen? Med forbehold om at jeg har misforstått: Behandler kan vel om det er gode argument (ting i journalen som er opplagt at pårørende ikke skal vite) la være å levere den ut, men i utgangspunktet så kan du få journalen utlevert, ja. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Hei! Betyr det at jeg kan kreve å få tilgang til min mors journal hvis hun ikke har sagt før sin død at hun ikke vil ha denne utlevert til noen? Ja, hvis ikke din far lever. Da er det han som står nærmest og er den som kan få kopi av journalen. Hvem han viser den til ,er opp til han. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 8. november 2010 Skrevet 8. november 2010 Ja, hvis ikke din far lever. Da er det han som står nærmest og er den som kan få kopi av journalen. Hvem han viser den til ,er opp til han. Hei! Tusen takk, han vil ikke tenke på dette noen gang, slik at da er det sannsynlig at jeg en dag vil få den, veldig fint for meg å vite. Jeg vet en del, da denne snille psykiateren leste opp en del ting som ga meg mage brikker plassert, men egentlig kunne hun ikke lese det opp en gang, slik at se det eller kopi fikk jeg ikke, men bare høre det hun leste var en stor stor hjelp for meg. Tusen takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.