Gjest er dette SF? Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Hvis man har et trøblete forhold til mat uten at man er opptatt av vekt, har man da en spiseforstyrrelse? Jeg har mye problemer med mat, føler ofte vegring mot en del matvarer. I perioder kan jeg bare spise en enkelt matvare, da andre ting gjør at jeg vil kaste opp, som feks konsistensen eller lukt. Det har gjort at jeg har blitt veldig tynn men det er ikke viljestyrt fra min side. Jeg har også problemer med å spise når jeg har mye angst. Kan jeg ha en spiseforstyrrelse når dette ikke handler om vekt og kroppsbilde? Og hva er i såfall behandlingen for dette? Har gått til ernæringsfysiolog men det har ikke hjulpet meg. 0 Siter
Gjest har det likens Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Så lenge det ikke er noe fysisk gale, så kan en trygt si at dette er spisevegring ja. 0 Siter
Gjest er dette SF? Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Så lenge det ikke er noe fysisk gale, så kan en trygt si at dette er spisevegring ja. Er spisevegring en egen diagnose? 0 Siter
Gjest har det likeins Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Er spisevegring en egen diagnose? De klassiske diagnosene for spisevgering Anorexia, bulimi og overspising er veldig store. Kan finnes mange nyanser innenfor dette. Anbefaler denne siden http://www.skarderud.no/spiseforstyrrelser.asp 0 Siter
Gjest er dette SF? Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 De klassiske diagnosene for spisevgering Anorexia, bulimi og overspising er veldig store. Kan finnes mange nyanser innenfor dette. Anbefaler denne siden http://www.skarderud.no/spiseforstyrrelser.asp Fant ikke så mye nyttig om atypiske spiseforstyrrelser der. Hvor står det hen? 0 Siter
Gjest har det likeins Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Fant ikke så mye nyttig om atypiske spiseforstyrrelser der. Hvor står det hen? Under "foredrag om spiseforstyrrelser" - power point. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.