Gjest alternativer Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Finnes det et bedre alternativ for å øke sexlysta? Sliter litt med dette. 0 Siter
Gjest det kan hjelpe Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Ja, du kan jo snakke med legen din om å bytte til et annet antidepressiva som ikke nedsetter libidoet. Eksempel på dette er wellbutrin eller aurorix. 0 Siter
Gjest alternativer Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Ja, du kan jo snakke med legen din om å bytte til et annet antidepressiva som ikke nedsetter libidoet. Eksempel på dette er wellbutrin eller aurorix. Men legger man på seg av disse medisinene, vet du noe om det? 0 Siter
Gjest det kan hjelpe Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Men legger man på seg av disse medisinene, vet du noe om det? Man legger ikke noe mer på seg av disse medisinene enn andre antidepressiva. Det vil alltid være en individuell ting, men de aller fleste legger ikke på seg av AD. Men om du kan bytte har også sammenheng med hvorfor du bruker antidepressiva. Ulike atidepressiva har noe ulike indikasjoner. 0 Siter
Gjest alternativer Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Man legger ikke noe mer på seg av disse medisinene enn andre antidepressiva. Det vil alltid være en individuell ting, men de aller fleste legger ikke på seg av AD. Men om du kan bytte har også sammenheng med hvorfor du bruker antidepressiva. Ulike atidepressiva har noe ulike indikasjoner. Ja det er nok sant at ulike ADer har ulike indikasjoner. Jeg har gjentakende depresjoner og mye angst. 0 Siter
Gjest det kan hjelpe Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Ja det er nok sant at ulike ADer har ulike indikasjoner. Jeg har gjentakende depresjoner og mye angst. Nå har ikke fontex heller angst som indikasjon i følge felleskatalogen. Med de diagnosene kan du nok prøve wellbutrin for eksempel. Wellbutrin virker inn på noradrenalin og dopamin, ikke serotonin solik som fontex gjør. Og påvirker da ikke libidoet, og det gjør en stor forskjell spesielt for den som lever i et forhold. 0 Siter
Gjest alternativer Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Nå har ikke fontex heller angst som indikasjon i følge felleskatalogen. Med de diagnosene kan du nok prøve wellbutrin for eksempel. Wellbutrin virker inn på noradrenalin og dopamin, ikke serotonin solik som fontex gjør. Og påvirker da ikke libidoet, og det gjør en stor forskjell spesielt for den som lever i et forhold. Ja jeg lever i et forhold, så det skal jeg spørre legen min om. Tusen takk for tips! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.