Gå til innhold

Barn og krav

Gjest Hadde ikke orket

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Jeg har ingen erfaring fra privatskoler. Jeg leser at at norsk skole gjør det dårlig på tester.

Jge tror pc`en min har fått hikke :-)

Skrevet

Jeg har ingen erfaring fra privatskoler. Jeg leser at at norsk skole gjør det dårlig på tester.

Hei!

Ja men det er ikke så rart for nå har de gjort en stort kunnskapsløft!

Gjest Stakkars barn
Skrevet

Så bra at du tar opp dette. Tenker som deg. Synest utrolig mange foreldre og barn har et vanvittig stressende liv.

Hva med å nyte stilleheten, roen og enkelt og greitt sette seg ned og kose seg med en kopp kakao mye oftere......

Skrevet

Min eldste datter har aldri ønsket å være med på faste fritidsaktiviteter selv om vi har "mast" litt på henne... Hun har allikevel f.eks. hatt klippekort på svømmehallen, er sosial og mye sammen med venner på fritida.

Mellomstejenta (10) gikk ifjor på drama og hip hop. I år går hun på hip hop og barneforening.

Minstejenta (6) går på barneforening annenhver uke og fotball innimellom (fleksibelt når de er så små).

For min del er det mer enn nok med faste aktiviteter to ganger i uka...

Skrevet

Så bra at du tar opp dette. Tenker som deg. Synest utrolig mange foreldre og barn har et vanvittig stressende liv.

Hva med å nyte stilleheten, roen og enkelt og greitt sette seg ned og kose seg med en kopp kakao mye oftere......

Har du virkelig barn som liker å nyte stillheten?

Kakaoen kan man forresten få tid til selv om man går på fritidsaktiviteter. Den smaker ekstra godt etter utendørstrening i drittvær.

Skrevet

Jeg oppfatter ikke at det _kreves_ at barn skal delta på en haug med fritidsaktiviteter i dag. Mange gjør det, men min erfaring er også at mange ikke gjør det.

Mine egne unger deltar på en hel haug med aktiviteter, men det har kommet etterhvert som de selv har vært klare for det. Da de var yngre og hadde lange dager på skole og SFO hadde de også større behov for tid til egen disposisjon hjemme på fritiden. Nå som de ikke går på SFO og har blitt større og mer selvstendige i leksearbeid og annet, setter de mer pris på fritidsaktiviteter.

Jeg tror ikke at barna føler stress, det gjør derimot vi voksne i perioder. Særlig i overlappende sesonger og i desember og juni. Men jeg føler at denne perioden legger grunnlaget for barnas interesser også i voksen alder og prioriterer deres interesser foran min hvile.

Til tross for at vi nå har minst en aktivitet hver dag i ukedagene, rekker vi også å spise middag sammen, drikke kakao, lese bøker og ha gode samtaler.

Det er klart det er krav til barna, de skal jo forberedes på resten av livet. Imidlertid kan vi lære dem at man ikke behøver å være perfekt eller være lik alle andre for å være lykkelig og vi kan sørge for at kravene til dem tilpasses deres muligheter og evner.

Gjest Stakkars barn
Skrevet

Har du virkelig barn som liker å nyte stillheten?

Kakaoen kan man forresten få tid til selv om man går på fritidsaktiviteter. Den smaker ekstra godt etter utendørstrening i drittvær.

Jeg har sånne barn;)

Ellers er det da fint å være aktive, men jeg ser så masse stress. Jobber med barn, derfor jeg ser så mye rart.

Trenger vel ikke være med på alt, er nå mine tanker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...