Gå til innhold

langvarig svimmelhet

Anbefalte innlegg

Jeg har vært svimmel siden midten av juni. Har stramme nakkemuskler og har hatt betennelse i muskulaturen mellom skulderbladene. Går til fysioterapi, har tatt 15 behandlinger. Føler at det har hjulpet litt, men sliter fortsatt med svimmelheten. Fysioterapeuten mener at muskulene er blitt mykere. Kan det virkelig ta så lang tid før den blir bra?

Smertene i ryggen er blitt betydelig bedre, men ikke helt bra. Svimmelheten har også blitt litt bedre, men ikke helt bra. Jeg har fått tøyningsøvelser som jeg gjør opptil flere ganger for dag. Synes dette tar forferdelig lang tid, kan svimmelheten ha andre årsaker tror du?

Jeg er bra av svimmelheten når jeg holder meg i ro, det er når jeg beveger på hodet at jeg blir svimmel. Er redd jeg aldri skal bli kvitt dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35594-langvarig-svimmelhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Muskelstramninger er en hyppig årsak til svimmelhet. Det at svimmelheten har avtatt i takt med muskelsmertene, kan tyde på at de er årsaken til dine plager.

Hvor lang tid det tar å bli kvitt muskelstramninger avhenger av den underliggende årsaken. Hvis plagene skyldes mistrivsel og stress, kan plagene vedvare til man får gjort noe med forholdene som bidrar til å opprettholde mistrivselen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35594-langvarig-svimmelhet/#findComment-137003
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...