Gå til innhold

20 mg cipralex, for mye?

Anbefalte innlegg

Gjest novembernissen
Skrevet

Jeg tror jeg er deprimert og ringte lege for å høre om jeg kunne ta mer medisin. Tar 15 mg cipralex, Fikk svar at jeg kunne øke til 20 mg. Nå lurer jeg på om det for mye medisin? Er det en vanlig dose. Før gikk jeg bare på 10 mg.

(Tar i tilllegg 200 mg seroquel).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Først ringer du legen for å spørre om du kan ta mer, så sier legen at du kan ta mer. Så spør du her om du kan ta mer?

Hva venter du på?

Cipralex 20mg er helt trygt.

Gjest novembernissen
Skrevet

Først ringer du legen for å spørre om du kan ta mer, så sier legen at du kan ta mer. Så spør du her om du kan ta mer?

Hva venter du på?

Cipralex 20mg er helt trygt.

Hvorfor er du så uhyggelig?

Skrevet

Hvorfor er du så uhyggelig?

Jeg kun påpeker uhensiktsmessig hjelpsøking. Når du konsulterer fastlegen din, skal du selvsagt følge hennes råd, ikke legge det ut til "avstemmming"/vurdering av legpersoner som verken kjenner deg eller din sykehistorie.

Gjest novembernissen
Skrevet

Jeg kun påpeker uhensiktsmessig hjelpsøking. Når du konsulterer fastlegen din, skal du selvsagt følge hennes råd, ikke legge det ut til "avstemmming"/vurdering av legpersoner som verken kjenner deg eller din sykehistorie.

Hvis du ikke kan svare meg på en normalt vennlig måte, vennligst la vær.

Du gjør meg vondt.

Skrevet

Du gjør meg vondt.

Hvis du ikke liker noe må du forandre det. Hvis du ikke kan forandre det, må du endre oppfatningen din!

Tenk over denne :)

Gjest synes jeg
Skrevet

Du gjør meg vondt.

Nå overreagerer du.

Gjest novembernissen
Skrevet

Hvis du ikke liker noe må du forandre det. Hvis du ikke kan forandre det, må du endre oppfatningen din!

Tenk over denne :)

Jeg stiller et spørsmål og forventer et normalt høflig svar, ikke et svar som sier "Det var et dumt spørsmål".

Tenk over det.

Gjest novembernissen
Skrevet

Nå overreagerer du.

Jeg ble lei meg fordi jeg fikk et uvennlig svar.