Gå til innhold

Jeg har asperger syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ja i dag skjønner jeg det veldig godt, jeg skal på en gallamiddag nå og jeg har bestemt allerede hva jeg skal si til hvem og hvor jeg skal sitte, det er meget avklart, og alt dette planleggingsarbeidet mitt gjør at jeg nå skjønner at jeg har asperger syndrom.

Det er dette som nok gjør at min psykiater er så overbevist og nå er jeg det selv også. Jeg glemmer bare hvor mye jeg strever med slike ting når jeg bare er hjemme og det er hverdager.

Jeg hadde aldri gått uten følge, men jeg gruer meg likevel, håper ingen snakker til meg. Jeg har printet ut en del ting jeg skal lese på og håper jeg får anledning til det, at alle er så opptatt at de ikke merker om jeg leser litt for meg selv under bordet.

Det går helt fint for meg om jeg sitter der bare ingen snakker til meg. Akkurat det er jeg litt i tvil om, jeg gruer meg veldig og gleder meg til jeg er hjemme igjen. Kjolen er oppsiktsvekkende, min mann overtalte meg og bare den er et sånn blikk-fang at jeg er redd den i seg seg påkaller oppmerksomhet, men det bare ler min mann av, han skjønner ingenting noen dager.Håper andre damer har like voldsomme kjoler. Huff.

Vil bare si til alle dere som hjelper meg her at inni mellom så skjønner jeg selv hvorfor andre mennesker er så sikre på at jeg har asperger syndrom. I dag er en sånn dag da jeg er sikker selv.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

9

• Madelenemie

8

• Dorthe

4

• Parasoll

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

:-)

Jeg håper du koser deg på gallamiddag ikveld kjære Madelenemie! Dette kommer til å gå strålende!! :-)

Skrevet

Vet du hva... Jeg tror ikke man nødvendigvis trenger å ha asberger for å føle det slik som deg i forkant av et stort selskap :) Det er nok mange av oss som kjenner på de samme følelsene som deg - men kanskje du kjenner dem sterkere enn folk flest....

Kos deg på festen! Dette kommer til å bli hyggelig :)

Skrevet

Vet du hva... Jeg tror ikke man nødvendigvis trenger å ha asberger for å føle det slik som deg i forkant av et stort selskap :) Det er nok mange av oss som kjenner på de samme følelsene som deg - men kanskje du kjenner dem sterkere enn folk flest....

''Vet du hva... Jeg tror ikke man nødvendigvis trenger å ha asberger for å føle det slik som deg i forkant av et stort selskap :) Det er nok mange av oss som kjenner på de samme følelsene som deg - men kanskje du kjenner dem sterkere enn folk flest....''

Mulig du ikke har fullt med så mye på innleggene til Madelenemie men jeg synes dette var litt dumt skrevet. Madelenemie har prøvd å overtale oss lenge om at hun ikke har AS, og når hun endelig har innsett (i hvert fall idag) at hun har det så skriver du at dette er vanlig for de uten AS også. Det gjør nok henne enda mer forvirret.

Alle kan være nervøse selvfølgelig, men jeg kjenner i hvert fall ingen uten AS som ville tenkt ut så i detalje hva man skal si, hvor man skal sitte osv før man skal i et selskap.

Skrevet

''Vet du hva... Jeg tror ikke man nødvendigvis trenger å ha asberger for å føle det slik som deg i forkant av et stort selskap :) Det er nok mange av oss som kjenner på de samme følelsene som deg - men kanskje du kjenner dem sterkere enn folk flest....''

Mulig du ikke har fullt med så mye på innleggene til Madelenemie men jeg synes dette var litt dumt skrevet. Madelenemie har prøvd å overtale oss lenge om at hun ikke har AS, og når hun endelig har innsett (i hvert fall idag) at hun har det så skriver du at dette er vanlig for de uten AS også. Det gjør nok henne enda mer forvirret.

Alle kan være nervøse selvfølgelig, men jeg kjenner i hvert fall ingen uten AS som ville tenkt ut så i detalje hva man skal si, hvor man skal sitte osv før man skal i et selskap.

"Men kanskje du kjenner dem sterkere enn folk flest" la jeg på slik at hun skulle forstå at hun har rett i at hun har asberger... Hun stilte heller ikke spm ved diagnosen nå, og hadde hun gjort det, så hadde jeg vært nøye med å ordlegge meg annerledes...

Skrevet

"Men kanskje du kjenner dem sterkere enn folk flest" la jeg på slik at hun skulle forstå at hun har rett i at hun har asberger... Hun stilte heller ikke spm ved diagnosen nå, og hadde hun gjort det, så hadde jeg vært nøye med å ordlegge meg annerledes...

Jeg er enig med MP i at svaret ditt var ganske ubetenksomt, selv om du la på: "Du kjenner det kanskje sterkere enn folk flest". Siden vi (de fleste av oss) har lært mye om asperger i den tiden Madelenemie har vært på DOL, så burde du vite at ord som kanskje bare øker frustrasjonen.

Skrevet

Jeg er enig med MP i at svaret ditt var ganske ubetenksomt, selv om du la på: "Du kjenner det kanskje sterkere enn folk flest". Siden vi (de fleste av oss) har lært mye om asperger i den tiden Madelenemie har vært på DOL, så burde du vite at ord som kanskje bare øker frustrasjonen.

Ok, tar til meg den...

Skrevet

Nå utviser du stor selvinnsikt Madelenemie :)

Håper du får en fin kveld og at du ikke er altfor nervøs etter du har ankommet selskapet. Jeg har forresten fått en forståelse for din mann er en mann du virkelig kan stole på, hvilket betyr at du ser helt smashing ut i kjolen din! ;-)

*Klem*

Skrevet

Ok :-)

Skrevet

Håper kvelden din blir flott, Madeleinemie!

Det kan være godt noen dager å "se inn i seg selv" og erkjenne sider av seg selv, slik du gjør i dag.

Skrevet

Dette var totalt unødvendig å si til henne, etter alt hun har skrevet om sin asperger her de siste ukene, synes jeg.

Skrevet

Dette var totalt unødvendig å si til henne, etter alt hun har skrevet om sin asperger her de siste ukene, synes jeg.

Jeg har tydeligvis ikke fått med meg alt... og er fryktelig lei meg akkurat nå :-/

Skrevet

Jeg har tydeligvis ikke fått med meg alt... og er fryktelig lei meg akkurat nå :-/

Du, det var bare godt ment fra din side! :-)

Gjest bedrevitere
Skrevet

ikke bry deg om idioter

Skrevet

Kan ikke skjønne at togli sier noe galt her?

Skrevet

Kan ikke skjønne at togli sier noe galt her?

Nei man skjønner det ikke hvis man ikke har fulgt med på trådene til Madelenemie de siste ukene. Men uansett er ikke dette noe å lage noe big deal av.

Gjest verinoca
Skrevet

Vet du, å skrive ned mulige samtaleemner kan være veldig lurt uansett om en har Asperger eller ikke. Er nok flere enn deg som gjør det. Håper du får en fin kveld :-)

Skrevet

Det har du ingen grunn til togli. Jeg hadde vært kjempestressa hvis det var meg og jeg har ikke Asberger.

Gjest tenker jeg
Skrevet

Vet du, å skrive ned mulige samtaleemner kan være veldig lurt uansett om en har Asperger eller ikke. Er nok flere enn deg som gjør det. Håper du får en fin kveld :-)

Å skrive ned mulige samtaleemner på forhånd er det nok bare aspergere som vil gjøre. Men det er sikkert lurt nok for en som har asperger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...