Gå til innhold

NHD - seroquel

Anbefalte innlegg

Gjest seroquel
Skrevet

Hvor lang tid fra første tablett kan jeg merke virkning/effekt av seroquel? Jeg skal trappe opp til 400 mg i løpet av fire dager. Har tatt de tre av dagene og er snart oppe i 400 mg. Hvilken dose er mest vanlig? Hva heter legespråket om hvor lang tid virkning/effekt tar fra første tablett? Sånn at jeg kan søke på nettet etter det ordet for nå aner jeg ikke hva jeg skal søke på? Og hvordan merker jeg at nå har jeg effekt/virkning av seroquel?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvorfor tar du Seroquel?

Gjest seroquel
Skrevet

Hvorfor tar du Seroquel?

Pga. angst, depresjon og paranoia og vrangforestillinger om at noen er ute etter meg. Og at noen skal ta meg, og forfølgelsesforestillinger. Jeg føler også at det er noen her, selv om det ikke er noen her. Også har jeg så tankekjør.

Virker seroquel forskjellig på tid på hvorfor man tar de?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Pga. angst, depresjon og paranoia og vrangforestillinger om at noen er ute etter meg. Og at noen skal ta meg, og forfølgelsesforestillinger. Jeg føler også at det er noen her, selv om det ikke er noen her. Også har jeg så tankekjør.

Virker seroquel forskjellig på tid på hvorfor man tar de?

For paranoia og vrangforestillinger tar det vanligvis noen dager før virkningen kommer. For angst og depresjon noen uker.

Gjest bipoklara
Skrevet

For paranoia og vrangforestillinger tar det vanligvis noen dager før virkningen kommer. For angst og depresjon noen uker.

Jeg gikk på 300 mg om dagen en uke og fikk forferdelig panikkangst. Det hamret noe for j.. i brystet og jeg føltes som om jeg skulle dø. Dette sluttet da jeg sluttet å ta dosen om morningen. Er dette en vanlig bivirkning? Ekle saker det her..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...