Gjest bipolara Skrevet 13. november 2010 Skrevet 13. november 2010 Må en være fryktelig deprimert for å prøve det? Har det effekt på bipolare depresjoner? 0 Siter
FGT Skrevet 13. november 2010 Skrevet 13. november 2010 Vet ikke hvordan det er rundt på de forskjellige der for tiden, men, ECT behandling vurderes ikke bare ut fra hvor syk en er. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. november 2010 Skrevet 13. november 2010 Det har effekt på bipolare depresjoner. En må i hvert fall være moderat deprimert (MADRS > 21). Det er menge faktorer som tas i betraktning når en vurderer ECT. 0 Siter
stillheten Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Jeg har prøvd det, men var da veldig tungt inn i psykiastrien. Jeg fikk også tilbud om dette igjen for noen uker siden, men min erfaring er at dette kun hjelper for en liten periode, og jeg vil derfor ikke anbefale andre og gjøre dette. Det høres så bra ut, men det er faktisk bivirkninger med denne behandlingen også. Ikke vurder det. 0 Siter
Gjest bipolara Skrevet 15. november 2010 Skrevet 15. november 2010 Det har effekt på bipolare depresjoner. En må i hvert fall være moderat deprimert (MADRS > 21). Det er menge faktorer som tas i betraktning når en vurderer ECT. Har det noen betydning om en går på medisiner i tillegg? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. november 2010 Skrevet 15. november 2010 Har det noen betydning om en går på medisiner i tillegg? De fleste medisiner kan brukes samtidig med ECT. Utilstrekkelig effekt av medisiner er en av de vanligste grunnene til bruk av ECT. 0 Siter
Gjest hold deg unna! Skrevet 16. november 2010 Skrevet 16. november 2010 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.6783901 "Uppdrag granskning" ble sendt på Svensk TV1 8. august. Vet ikke om det er å finne noe sted. Husker ikke alle detaljer men de konkluderte med at man kunne få store, varige "bivirkninger" av ect. De fleste psykiatere sier at man kun får et kortvarig hukommelsestap, men jeg vet om flere som har fått slettet flere år av hukommelsen sin pga ect. Jeg kjenner ikke til mange psykiatere som er kritiske til ect, og de tviholder på at man aldri får varige hukommelsestap. Heldigvis har Haukeland startet et forskningsprosjekt i fht ect og varig tap av hukommelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.