Gå til innhold

Kravfulle og psyke slektininger

Anbefalte innlegg

Gjest er så sliten
Skrevet

Jeg og min mann sliter nok selv som det er. Men vi har fått en rolle i vår familie og det er at alle "tømmer" sine problemer hos oss. Det går nesten ikke en dag uten at noen ringer og klager over noe ved seg selv, angående andre slektinger.

I dag opplevde jeg til og med å få kjeft fordi jeg ikke har villet utlevere en slektning som har store problemer akkurat nå og som vi har hjulpet og støttet ganske mye. Andre slektninger mener tydeligvis at vi har meldeplikt om alt som skjer i slekta.

Help, jeg spyr snart, forsøker virkelig å holde avstand, men ingen forstår alvoret i det vi sier. Hva kan gjøres?

Skrevet

Si det rett ut: orker ikke høre mer om dette, denne personen. Er den sterke stødige klippen i familien jeg også...

Gjest er så sliten
Skrevet

Si det rett ut: orker ikke høre mer om dette, denne personen. Er den sterke stødige klippen i familien jeg også...

Hadde jeg hatt råd skulle jeg bygd en stor klagemur til dem til jul.

Hvorfor har så og si alle i familien mere eller mindre store problemer? Prøver å ikke bry meg om alt styret som er hele tiden, men likevel får jeg angst og blir sliten av det. I helga har vi rømt, men da ringer de for pokker ned telefonen.

Sier jeg ifra får jeg aldri mere fred, sier jeg ingenting får jeg ikke fred. PARASITTER!!!

Skrevet

Hvorfor har så og si alle i familien mere eller mindre store problemer? Prøver å ikke bry meg om alt styret som er hele tiden, men likevel får jeg angst og blir sliten av det. I helga har vi rømt, men da ringer de for pokker ned telefonen.

Sier jeg ifra får jeg aldri mere fred, sier jeg ingenting får jeg ikke fred. PARASITTER!!!

Jeg kjenner til det, føler meg som en terapeut for familie, venner og slekt. Så sliter jeg forferdelig selv for tiden, har alltid gjort det. Når jeg "ligger nede" forsvinner de på magisk vis. Faen jeg er lei av det!

Når jeg er syk blir jeg usynlig for dem, gjør ingen nytte da nei.

Skrevet

Så sant så sant. Did that, done that. Ikke noen gode råd, annet enn at du må prøve å distansere deg så godt du kan. Familien min er skikkelig fucked up. De har alle greid å skape nyheter i lokalnyhetene på hver sine måter. Du er ikke alene... Å være den sterke er ikke alltid lett nei.

Skrevet

Det kan fungere å si fra at dere sliter selv, og i tillegg komme med noen hvite løgner ved altfor mange telefonhenvendelser.

Gjest er så sliten
Skrevet

Jeg kjenner til det, føler meg som en terapeut for familie, venner og slekt. Så sliter jeg forferdelig selv for tiden, har alltid gjort det. Når jeg "ligger nede" forsvinner de på magisk vis. Faen jeg er lei av det!

Når jeg er syk blir jeg usynlig for dem, gjør ingen nytte da nei.

Her er det heller ikke noen forståelse for at vi sliter og er syke. Har flere ganger fått høre at jeg må ta meg sammen og slutte å tulle. Tror jeg melder meg ut av hele denne familien og skifter telefonnummer. Flytter til ukjent adresse.

Gjest er så sliten
Skrevet

Så sant så sant. Did that, done that. Ikke noen gode råd, annet enn at du må prøve å distansere deg så godt du kan. Familien min er skikkelig fucked up. De har alle greid å skape nyheter i lokalnyhetene på hver sine måter. Du er ikke alene... Å være den sterke er ikke alltid lett nei.

Skal liksom være den sterke ja, så er vi jo ikke det likevel, men ingen forstår. For min del så prøver jeg faktisk å bli psykisk friskere, men dette styret som familien greier å lage i alle sammenhenger tar all min energi. Jeg ønsker meg en boble der jeg kan få lov til å være i fred sammen med mennesker jeg liker.

Skrevet

Skal liksom være den sterke ja, så er vi jo ikke det likevel, men ingen forstår. For min del så prøver jeg faktisk å bli psykisk friskere, men dette styret som familien greier å lage i alle sammenhenger tar all min energi. Jeg ønsker meg en boble der jeg kan få lov til å være i fred sammen med mennesker jeg liker.

''Skal liksom være den sterke ja, så er vi jo ikke det likevel, men ingen forstår.''

Kjenner den. Tror det er min egen feil, når jeg har det supert går jeg inn for å hjelpe alle. Når jeg er dårlig går det ikke, men da hjelper ingen meg. De vil ikke se, snur ryggen til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...