Gå til innhold

vival - bivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest noe annet
Skrevet

Jeg bruker ved svært sjeldne anledninger vival, hvis jeg skal delta på noe jeg får veldig angst for. Jeg tar da som regel en kvart vival, og det tilsvarer vel omtrent 1.25 mg. Altså heller ingen stor dose. Dette fungerer så bra at jeg som regel kommer ganske greit gjennom det jeg skal. Problemet er at jeg i underkant av et døgn etterpå er helt utslått zoombie. Jeg klarer ikke tenke, og er nesten i søvne. Har alle vivalliknende preparater denne bivirkningen, eller er det noen som fungerer litt annerledes slik at jeg kanskje slipper dette. Nå er det jo veldig sjelden jeg bruker vival, men det kan skape ganske store problemer at jeg blir slik etterpå. (Kanskje tar jeg denne kvarte vivalen for å tørre å bli med på en helgeaktivitet. Ting fungerer så helt fint på fredagen, jeg er frisk og rask og rolig og avslappet, men så kommer altså lørdagen og hjernen fungerer overhodet ikke lenger) Er det noe annet jeg evt kunne prøve i steden for vival? Det må fungere relativt raskt, for ofte er det nødvendige bruken om morgenen slik at jeg tar pilla når jeg står opp.

Fortsetter under...

hidi, the scorpion
Skrevet

Du tåler ekstremt lite medisiner. Det er nesten umulig å finne medisiner til deg, når du tåler de så dårlig.

Har en venninne som blir totalt utslått av en kvart Immovan, som egentlig er en mild sovemedisin....

Du får ta det opp med legen din, kanskje han finner noe som du faktsik tåler;)

Lykke til;)

Gjest noe annet
Skrevet

Du tåler ekstremt lite medisiner. Det er nesten umulig å finne medisiner til deg, når du tåler de så dårlig.

Har en venninne som blir totalt utslått av en kvart Immovan, som egentlig er en mild sovemedisin....

Du får ta det opp med legen din, kanskje han finner noe som du faktsik tåler;)

Lykke til;)

Nei, det er ikke slik at jeg generelt tåler lite medisiner. Det er derfor jeg spør om det er slik at alle beroligende fungerer på samme måten, eller om det er noen som er litt annerledes.

Skrevet

Nei, det er ikke slik at jeg generelt tåler lite medisiner. Det er derfor jeg spør om det er slik at alle beroligende fungerer på samme måten, eller om det er noen som er litt annerledes.

Vival finnes også i 2 mg tabletter. Du kan jo evt. bytte til det og dele dem i to, så det blir 1 mg. Dette er jo mikroskopiske doser.

Det er noe som heter Sobril også, men jeg vet ikke hvordan de er i forhold til Vival.

Skrevet

Kanskje Atarax er noe for deg. Det virket ikke for meg, men siden du er så hypersensitiv for meds så er det verdt en sjans.

Gjest noe annet
Skrevet

Vival finnes også i 2 mg tabletter. Du kan jo evt. bytte til det og dele dem i to, så det blir 1 mg. Dette er jo mikroskopiske doser.

Det er noe som heter Sobril også, men jeg vet ikke hvordan de er i forhold til Vival.

Nå er vel ikke forskjellen på 1.25 og 1 mg så enorm, men poenget er ikke dosen. Jeg må jo ha virkningen som trer inn når jeg tar den. Problemet er den virkningen (eller bivirkningen) som kommer etter omlag et døgn.

Men enten stiller jeg spørsmålet helt feil, eller så finnes det kanskje ikke noe som kan hjelpe meg.

Det fine med det hele er jo i alle fall at jeg ikke på noe vis er i fare for å bli avhengig, for med denne ettervirkningen bruker jeg dem ikke bortsett fra når jeg virkelig virkelig må.

Annonse

Skrevet

Nå er vel ikke forskjellen på 1.25 og 1 mg så enorm, men poenget er ikke dosen. Jeg må jo ha virkningen som trer inn når jeg tar den. Problemet er den virkningen (eller bivirkningen) som kommer etter omlag et døgn.

Men enten stiller jeg spørsmålet helt feil, eller så finnes det kanskje ikke noe som kan hjelpe meg.

Det fine med det hele er jo i alle fall at jeg ikke på noe vis er i fare for å bli avhengig, for med denne ettervirkningen bruker jeg dem ikke bortsett fra når jeg virkelig virkelig må.

Da misforstod jeg. Kanskje det er egenskaper ved Vival du ikke tåler. Så da bør du kanskje be legen om noe helt annet. Kanskje du tåler Sobril bedre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...