Gå til innhold

noen som vet?

Gjest helpmeifyoucan!

Anbefalte innlegg

Gjest helpmeifyoucan!
Skrevet

Er det noen som helst fysisk lidelse som gir deg angst og depressive følelser som direkte årsak, eller er det ALLTID en psykisk lidelse som medfører at du føler angst og depresjon?

Vanskelig å formulere meg riktig, men jeg mener;

Når du føler angst og depresjon (sykelig), om det er pga. av sykdom eller pga frykt om sykdom, er det slik at dersom du behandles for angst og depressjon vil du få det bedre, eller finnes der fysiske lidelser som gir NØYAKTIG samme symptomer som angst? Jeg spør fordi jeg sliter med angst og jeg har mest sannsynlig et ikke fungerende stoffskifte (lavt). Jeg lurer derfor på om jeg kan bli bra i psyken i fremtiden selv om jeg har denne sykdommen.

Skrevet

Ble utrolig forvirret av dette innlegget :-/ Greier du å stille spørsmålet med en eller to setninger?

Gjest lavt stoffskifte
Skrevet

''og jeg har mest sannsynlig et ikke fungerende stoffskifte (lavt). Jeg lurer derfor på om jeg kan bli bra i psyken i fremtiden selv om jeg har denne sykdommen.''

Ja, du kan bli bra av din angst selv om du har lavt stoffskifte. (Hvis det var det du mente)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''og jeg har mest sannsynlig et ikke fungerende stoffskifte (lavt). Jeg lurer derfor på om jeg kan bli bra i psyken i fremtiden selv om jeg har denne sykdommen.''

Ja, du kan bli bra av din angst selv om du har lavt stoffskifte. (Hvis det var det du mente)

Det finnes ingen somatisk sykdom som kun gir disse symptomene.

Et lavt stoffskifte kan kureres med thyroxin/Levaxin. Dermed forsvinner også de symptomene som skyldes det lave stoffskiftet.

Gjest Helpmeifyoucan!
Skrevet

Ble utrolig forvirret av dette innlegget :-/ Greier du å stille spørsmålet med en eller to setninger?

Psykiateren forstod spørsmålet så da er det greit..

Jeg lurte på om andre somatiske sykdommer kan gi angst.

Svaret var nei.

Det var viktig for meg. Nå har jeg eliminert og vil etterhvert forhåpentligvis akseptere at jeg sliter litt psykisk og at det ikke alltid er noen somatiske sykdom som ligger bak.

Kanskje årsaken til at jeg nå har det tøft er fordi jeg TAR det dårlig, og ikke fordi min somatiske sykdom gjør at jeg HAR det så dårlig. Det gir meg håp om at jeg selv kan hjelpe meg å få det bedre:)

Kanskje ikke så lett å skjønne for alle, men jeg tror "IT makes sense"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...