Gå til innhold

Kode F 33.1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva denne koden betyr. Ser det står på sykmelding, og vet det har vært omtalt her tidligere, men kan ikke finne noe svar.

Har begynt med Seroquel Depot, Lamictal og Cipralex. Er det normalt og være veldig urolig en periode med starten av disse. Når kvelden kommer og jeg skal legge meg kommer tankekjøret og uroligheten, og den er veldig intens. Noe råd for eventuelt dette?

Skrevet

Det betyr tilbakevendende depresjon, og at denne episoden er av moderat grad. :-)

Skrevet

NHD skrev til meg: Det finnes en Cohrane-rapport (leger har stor respekt for slike) som sier at benzo i 2-3 uker i forbindelse med oppstart av antidepressiva helt sikkert ikke har noen negativ virkning. Sannsynligvis er det meget nyttig ved å hjelpe flere gjennom oppstartfasen. Doseringen er Sobril 10-15mg x 3 i inntil 3 uker.

Skrevet

Det betyr tilbakevendende depresjon, og at denne episoden er av moderat grad. :-)

Ligger disse hersens kodene på nett noe sted? Får bare masse rot når jeg søker direkte på koder.

En ting er å lure på hva koder betyr, men noen poster bare koden - og da er det opp til tilfeldighetene om det kun er NHD som kan knekke koden eller om andre her tilfeldigvis kjenner den.

Gjest Mattiasen
Skrevet

Ligger disse hersens kodene på nett noe sted? Får bare masse rot når jeg søker direkte på koder.

En ting er å lure på hva koder betyr, men noen poster bare koden - og da er det opp til tilfeldighetene om det kun er NHD som kan knekke koden eller om andre her tilfeldigvis kjenner den.

Ja, alle diagnoser i ICD-10 finner du her: http://finnkode.kith.no

Skrevet

Gå inn på Wikipedia og søk på ICD-10. ;-)

Der kan du også finne informasjon om lidelsene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...