Gå til innhold

Syk som ikke ser det selv

Gjest Rådløs og fortvilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man hvis man er i kontakt med en person med personlighetsforstyrrelser og vedkommende ikke selv innser det. Det vil jo aldri være mulig å få vedkommende til å gå til lege eller ta medisiner. Vedkommende har det ikke bra og sliter ut omgivelsene og sine nærmeste. Å foreslå lege t vedkommende vil være det samme som å si at vedkommende skal dø.

Hva gjør man??

Gjest Huldra-puldra
Skrevet

Jeg går til legen hver uke og har personlighetsforstyrrelse... Hvorfor vil han/hun ikke til legen?

Gjest eller noe slikt
Skrevet

Jeg går til legen hver uke og har personlighetsforstyrrelse... Hvorfor vil han/hun ikke til legen?

Du har innsett at du har en personlighetsforstyrrelse (og/eller er syk), det har tydeligvis ikke dette mennesket. Man vil jo ikke til legen/psykolog/behandler hvis man mener man ikke er syk :)

Skrevet

Hun kommer aldri til å innrømme at hun et syk. Hun har ikke fått en diagnose, men det er ikke tvil om at hun er syk.

Skrevet

Man tar opp temaet gjentatte ganger,på en tydelig - men allikevel respektfull - måte. Det er ikke noe poeng å diagnostisere vedkommende, men fokuser på de konkrete vanskene som dere som er i nærheten mener å se.

Noen trenger lang tid til å innse realiteter. Lykke til:-)

Gjest Huldra-puldra
Skrevet

Om vedkommende sliter dere ut, må dere få hun til å forstå dette. Om hun ikke vil søke hjelp og heller ikke endrer atferden sin kan dere ikke gjøre annet enn å prøve å ha minst mulig med henne å gjøre. Kjenner et slikt menneske selv og etter mange år kuttet jeg all kontakt. Ga henne en ny sjanse i sommer, men hun hadde ikke forandret seg i det hele tatt.

Skrevet

Man tar opp temaet gjentatte ganger,på en tydelig - men allikevel respektfull - måte. Det er ikke noe poeng å diagnostisere vedkommende, men fokuser på de konkrete vanskene som dere som er i nærheten mener å se.

Noen trenger lang tid til å innse realiteter. Lykke til:-)

Hun kommer til å bli så skuffet, deprimert , sur og fornærmet at jeg er redd det vil ta livet av henne.

Skrevet

Hun kommer til å bli så skuffet, deprimert , sur og fornærmet at jeg er redd det vil ta livet av henne.

Hvis hun virkelig har en psykisk lidelse, så må det da være mye bedre å si direkte til henne hvordan dere oppfatter dette, i håp om at hun kan få hjelp?

Skrevet

Hvis hun virkelig har en psykisk lidelse, så må det da være mye bedre å si direkte til henne hvordan dere oppfatter dette, i håp om at hun kan få hjelp?

Vet ikke.. Det er vanskelig

Skrevet

Vet ikke.. Det er vanskelig

Skrevet

Hun kommer uansett aldri til å oppsøke lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...