Gjest Rådløs og fortvilet Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Hva gjør man hvis man er i kontakt med en person med personlighetsforstyrrelser og vedkommende ikke selv innser det. Det vil jo aldri være mulig å få vedkommende til å gå til lege eller ta medisiner. Vedkommende har det ikke bra og sliter ut omgivelsene og sine nærmeste. Å foreslå lege t vedkommende vil være det samme som å si at vedkommende skal dø. Hva gjør man?? 0 Siter
Gjest Huldra-puldra Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Jeg går til legen hver uke og har personlighetsforstyrrelse... Hvorfor vil han/hun ikke til legen? 0 Siter
Gjest eller noe slikt Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Jeg går til legen hver uke og har personlighetsforstyrrelse... Hvorfor vil han/hun ikke til legen? Du har innsett at du har en personlighetsforstyrrelse (og/eller er syk), det har tydeligvis ikke dette mennesket. Man vil jo ikke til legen/psykolog/behandler hvis man mener man ikke er syk 0 Siter
Gjest Rådløs og fortvilet Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Jeg går til legen hver uke og har personlighetsforstyrrelse... Hvorfor vil han/hun ikke til legen? Hun kommer aldri til å innrømme at hun et syk. Hun har ikke fått en diagnose, men det er ikke tvil om at hun er syk. 0 Siter
frosken Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Man tar opp temaet gjentatte ganger,på en tydelig - men allikevel respektfull - måte. Det er ikke noe poeng å diagnostisere vedkommende, men fokuser på de konkrete vanskene som dere som er i nærheten mener å se. Noen trenger lang tid til å innse realiteter. Lykke til:-) 0 Siter
Gjest Huldra-puldra Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Om vedkommende sliter dere ut, må dere få hun til å forstå dette. Om hun ikke vil søke hjelp og heller ikke endrer atferden sin kan dere ikke gjøre annet enn å prøve å ha minst mulig med henne å gjøre. Kjenner et slikt menneske selv og etter mange år kuttet jeg all kontakt. Ga henne en ny sjanse i sommer, men hun hadde ikke forandret seg i det hele tatt. 0 Siter
Gjest Rådløs og fortvilet Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Man tar opp temaet gjentatte ganger,på en tydelig - men allikevel respektfull - måte. Det er ikke noe poeng å diagnostisere vedkommende, men fokuser på de konkrete vanskene som dere som er i nærheten mener å se. Noen trenger lang tid til å innse realiteter. Lykke til:-) Hun kommer til å bli så skuffet, deprimert , sur og fornærmet at jeg er redd det vil ta livet av henne. 0 Siter
frosken Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Hun kommer til å bli så skuffet, deprimert , sur og fornærmet at jeg er redd det vil ta livet av henne. Hvis hun virkelig har en psykisk lidelse, så må det da være mye bedre å si direkte til henne hvordan dere oppfatter dette, i håp om at hun kan få hjelp? 0 Siter
Gjest Rådløs og fortvilet Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Hvis hun virkelig har en psykisk lidelse, så må det da være mye bedre å si direkte til henne hvordan dere oppfatter dette, i håp om at hun kan få hjelp? Vet ikke.. Det er vanskelig 0 Siter
Gjest Rådløs og fortvilet Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Hvis hun virkelig har en psykisk lidelse, så må det da være mye bedre å si direkte til henne hvordan dere oppfatter dette, i håp om at hun kan få hjelp? Vet ikke.. Det er vanskelig 0 Siter
Gjest Rådløs og fortvilet Skrevet 14. november 2010 Skrevet 14. november 2010 Hvis hun virkelig har en psykisk lidelse, så må det da være mye bedre å si direkte til henne hvordan dere oppfatter dette, i håp om at hun kan få hjelp? Hun kommer uansett aldri til å oppsøke lege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.