Gå til innhold

Lage helvete for pedofil?

Gjest byen er ikke stor nok for oss begge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble utsatt for overgrep i barndommen. han som gjorde det ble dømt mange år senere og har sonet. I dag fortalte lillesøsteren min at han har prøvd å legge seg til hennes facebook side både med sitt eget navn og med falsk identitet. Han hadde også greid å komme seg inn på siden hennes.

Det fikk meg til å google mannen, og jeg fant ut at han jobber som webansvarlig på byens største klubb for jente og kvinnefortball. Det er så jævlig typisk. Han har funne seg et snitt til å komme i nærheten av små jenter og unge damer. Lå mange bilder fra kamper o.l. som han har tatt. Jeg sendte mail til noen i klubbens styre og ba dem om å be han om vandelsattest.

Nå er jeg så forbanna. Har lyst å kopiere opp dommen hans og dele dem ut til alle postkassene i byen. Har mange som sikkert stiller velvillig opp med å hjelpe meg. Kan jeg gjøre dette? Kan jeg bli straffet for å gjøre slikt? Vil bare ha han langt ut av byen.

Gjest godt jobba
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Vi "normale" ser på pedofile som en trussel og noen rovdyr som jakter på barna våre. Ikke rart at vi vil ha dem bort!

Kjempefint at du ba klubbens ledelse om å sjekke vandelsattesten hans. Pedofile er ikke til å stole på, de sniker seg inn overalt, og man kan aldri være forsiktig nok når det gjelder barna.

Skrevet

Det er ulovlig å gjøre slikt, og i teorien kan du bli straffet.

Det du heller kan gjøre er å snakke med styret for klubben. Be dem få ham fjernet, og hvis de ikke gjør det kan du true med å gå til avisen, eller andre.

Det er godt at du ikke lar deg kue, og at du tenker på andre!

Alt godt,

Skrevet

Det er ulovlig å gjøre slikt, og i teorien kan du bli straffet.

Det du heller kan gjøre er å snakke med styret for klubben. Be dem få ham fjernet, og hvis de ikke gjør det kan du true med å gå til avisen, eller andre.

Det er godt at du ikke lar deg kue, og at du tenker på andre!

Alt godt,

Jeg har tidligere også fått han fjernet fra to jobber. Den ene der han jobbet med PU og den andre der han jobbet med vanskeligstilte familier gjennom en frivillig organisasjon.

På hvilken måte vil jeg da bli rammet av lovverket? Jeg har ingen taushetsplikt og sprer ikke falsk informasjon.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kopier opp dommen og send den anonymt til styret i klubben og lagleder for småjentene.

Skrevet

Jeg har tidligere også fått han fjernet fra to jobber. Den ene der han jobbet med PU og den andre der han jobbet med vanskeligstilte familier gjennom en frivillig organisasjon.

På hvilken måte vil jeg da bli rammet av lovverket? Jeg har ingen taushetsplikt og sprer ikke falsk informasjon.

Hei,

Jeg husker ikke paragrafen, men det er ulovlig å sette opp slike plakater om folk til offentligheten.

Med vennlig hilsen

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Følg rådet fra NHD!

Skrevet

Dette skal da ikke kunne gå an i dag? I korpsverdenen er det iallefall blitt slik at alle voksne som skal jobbe /være med som leder på tur, sitte i styret ect skal vise politiattest. Har de ikke kommet så langt i idretten?

Skrevet

Hei,

Jeg husker ikke paragrafen, men det er ulovlig å sette opp slike plakater om folk til offentligheten.

Med vennlig hilsen

Jeg tenkte ikke på plakater, men å poste brev med kopi av dommen. Gjorde det en gang før til nabolaget hans der det bodde mange familier. Politiet visste det var meg, men sa ikke noe på det.

Har sendt mail nå til idrettsklubben. Nå er det nå slik at alle som jobber med barneidrett skal framlegge vandelsattest, men denne karen har greid å snike seg inn bakveien som webansvarlig. Det er da tydelig at han selv etter to dommer fortsatt oppsøker barn.

Skrevet

Jeg tenkte ikke på plakater, men å poste brev med kopi av dommen. Gjorde det en gang før til nabolaget hans der det bodde mange familier. Politiet visste det var meg, men sa ikke noe på det.

Har sendt mail nå til idrettsklubben. Nå er det nå slik at alle som jobber med barneidrett skal framlegge vandelsattest, men denne karen har greid å snike seg inn bakveien som webansvarlig. Det er da tydelig at han selv etter to dommer fortsatt oppsøker barn.

Hei,

Godt gjort!

Det kan være en idé å tipse politiet om hva han gjør, også.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Godt gjort!

Det kan være en idé å tipse politiet om hva han gjør, også.

Med vennlig hilsen

Det eneste politiet sa om brevene jeg sendte ut var at de hadde taushetsplikt, men ikke jeg. Men når hun begynner å plage søsteren min, da har han gått for langt. Hun skulle ringe politiet i morgen angående nettsnikingen hans. Trolig har også hun blitt utsatt for overgrep fra denne fyren, men hun var da for liten til å huske det selv.

Om ikke de ber han holde seg langt unna henne og alle hans forsøk på å kontakte henne, da er det mulig jeg vil starte krig. Mennene i min familie vil ikke nøle et sekund med å grisebanke han på bestilling.

Skrevet

Det eneste politiet sa om brevene jeg sendte ut var at de hadde taushetsplikt, men ikke jeg. Men når hun begynner å plage søsteren min, da har han gått for langt. Hun skulle ringe politiet i morgen angående nettsnikingen hans. Trolig har også hun blitt utsatt for overgrep fra denne fyren, men hun var da for liten til å huske det selv.

Om ikke de ber han holde seg langt unna henne og alle hans forsøk på å kontakte henne, da er det mulig jeg vil starte krig. Mennene i min familie vil ikke nøle et sekund med å grisebanke han på bestilling.

En god start er å få et "besøksforbud" mot ham, som forbyr ham å ha noen som helst kontakt med noen av dere, inkl. å gjøre slikt med Facebook.

Det vil også betyr at politiet er mer obs på ham, og at det er lettere å trekke ham inn skulle det bli mistanker.

Med vennlig hilsen

Skrevet

En god start er å få et "besøksforbud" mot ham, som forbyr ham å ha noen som helst kontakt med noen av dere, inkl. å gjøre slikt med Facebook.

Det vil også betyr at politiet er mer obs på ham, og at det er lettere å trekke ham inn skulle det bli mistanker.

Med vennlig hilsen

Det var en god ide.

Skrevet

Æsjfysjusj.... Jeg blir kvalm. Nytter jo ikke å slippe en del sånne ut av spjellet, for det er på'n igjen. Mange er eksperter på å finne posisjoner hvor de kan få tak i det de vil ha.

Jeg tror du kan få problemer om du begynner å spre propaganda mot en person rundt.

Gjør som NHD anbefaler, jeg synes de burde vite det for å si det MILDT.

Skrevet

Det var en god ide.

Hva med å ta kontakt med VG? De elsker å avdekke sånne historier. "Dømt pedofil unngikk vandelsattest ved å søke jobb som webansvarlig i fotballklubb, der han blant annet tar bilder av barn".

Pressen vil ganske sikkert verne om deg. De vil derimot ikke verne om ham. Joda, han blir sladdet, men alder, CV, osv, vil legges ut, og alle vil forstå hvem det er.

Helt lovlig, og langt mer effektivt enn ulovlige løpesedler.

Skrevet

Ta kontakt med klubbens styreleder umiddelbart, gjerne anonymt om du føler for det. Alle klubber er pliktig å innhente vandelsattest for alle som skal jobbe med og rundt unger nå, og det skal være tilstrekkelig at du opplyser at de bør sjekke vandel på vedkommende dersom det har skjedd en glipp. Ta kontakt med politiet og be om råd dersom du ikke kommer fram med ditt budskap til styreleder.

Skrevet

Ser først nå at du allerede har kontaktet klubben - bra. Ring likevel politiet og be dem følge med mannen - det er sikkert ikke lenge til han finner en ny arena.

Skrevet

Hva med å ta kontakt med VG? De elsker å avdekke sånne historier. "Dømt pedofil unngikk vandelsattest ved å søke jobb som webansvarlig i fotballklubb, der han blant annet tar bilder av barn".

Pressen vil ganske sikkert verne om deg. De vil derimot ikke verne om ham. Joda, han blir sladdet, men alder, CV, osv, vil legges ut, og alle vil forstå hvem det er.

Helt lovlig, og langt mer effektivt enn ulovlige løpesedler.

Takk for tipset. Har sendt mail til Vg nå :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...