Gå til innhold

NHD: hvis du ble deprimert

Anbefalte innlegg

Gjest bipoklara
Skrevet

Og depresjonen ikke gikk over, hvilke medisiner ville du forsøkt da ? Noen tanker?

bare nysgjerrig;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Først Wellbutrin, så Aurorix.

Skrevet

Hei!

Ja den påvirker jo både noradrenalin og dopamin. Jeg har lurt litt på hvorfor så mye forskning går på serotonin når dopamin jo er vel så viktig nevrotransmitter. Men jeg kan ikke mye om dette.

Link:

http://www.hieronimus.org/cgi-bin/hieronimus/imaker?id=1805&method=artikkel.show

Det er et svært effektivt alternativ til de allerede eksisterende medisinene mot depresjon. Og i motsetning til dem som er skissert overfor gir ikke Wellbutrin verken søvnvansker, økt vekt eller seksuell dysfunjksjon. For godt å være sant?

Wellbutrin er det eneste antidepressiva som virker på både noradrenalin og dopamin.

Wellbutrin har de samme virkestoffene som ” bupoprion” eller Zyban – også kjent som røykepillen.

Jeg har lurt litt på om jeg har for lave dopamin-nivåer siden jeg har så store problemer med motivasjon. Veldig mange med autisme har problemer med motivasjon og det å komme i gang.

Blir man ikke passet på blir man jo bare sittende....men så har man det bra, men det gir jo ingen fremtid uten utdanning og jobb, vi har en enorm jobb med vår ene sønn bare i å motivere, få han i gang. Han krever at en voksen sitter med han nesten hele tiden her hjemme.

Hvis jeg rett og slett kjøper aminosyrene 5 HTP og Tyrosin ville jeg ikke da selv kunne oppregulere økt dopamin-nivå siden disse jo er byggeklossene for serotonin og dopamin?. samt at jeg da passer på de nødvendige co-faktorer?

Eller kunne jeg få prøve welbutrin uten å være deprimert rett og slett for å "teste ut" om det bedrer min motivasjon?

Jeg kunne kanskje skrevet til Professor Ulrik Fredrik malt og fortalt han mitt problem, samt andre med asperger syndrom sine store problemer med motivasjon?

Gjest tenker jeg
Skrevet

Vil det ikke komme litt an på hvilke av depresjonssymptomene som var mest fremtredene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...