Gå til innhold

Sovemedisiner

Gjest sliten og lei alt

Anbefalte innlegg

Gjest sliten og lei alt
Skrevet

Finnes det noen typer sovemedisiner eller noe annet som man kan bruke ofte eller hver natt?

Vært plaget med søvnproblemer hele livet nesten og får bare 10 sovetabletter hos legen i året og ellers vallergan . Nå skal jeg begynne i jobbtrening og det går ut over søvn.. Jeg klarer det ikke hvis jeg ikke får sove.. har angstlidelse.

Skrevet

Det perfekte sovemiddelet som aldri slutter å virke, og som man kan bruke "resten av livet" finnes desverre ikke.

Kan du ikke dra til legen og forklare situasjonen, så kanskje du kan få en resept på de 10 sovetablettene du har fått før.

For å komme deg gjennom begynnelsen av jobbtreningen hvertfall. Så får du se hva legen din syns du bør gjøre etter det.

Skrevet

Truxal !

jeg går på det, og synes det virker veldig bra - jeg justerer dosen etter dagsform, tidligere virkning, bla.a)

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Tolvon eller Remeron funker greit. De er AD og ikke vanedannende.

Onsdag1365380628
Skrevet

Det perfekte sovemiddelet som aldri slutter å virke, og som man kan bruke "resten av livet" finnes desverre ikke.

Kan du ikke dra til legen og forklare situasjonen, så kanskje du kan få en resept på de 10 sovetablettene du har fått før.

For å komme deg gjennom begynnelsen av jobbtreningen hvertfall. Så får du se hva legen din syns du bør gjøre etter det.

''Det perfekte sovemiddelet som aldri slutter å virke, og som man kan bruke "resten av livet" finnes desverre ikke''

Joda, Melatonin.

Har brukt det i mange år. Samme dose. Det fungerer helt perfekt og like bra selv etter maange år. Bestiller på nett. Enkelt og billig.

Gjest Justmeandmyself
Skrevet

''Det perfekte sovemiddelet som aldri slutter å virke, og som man kan bruke "resten av livet" finnes desverre ikke''

Joda, Melatonin.

Har brukt det i mange år. Samme dose. Det fungerer helt perfekt og like bra selv etter maange år. Bestiller på nett. Enkelt og billig.

Biovea?

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Joda, Melatonin.

Er litt nysgjerrig på å prøve melatonin. Kan man få det på resept hos legen, og kan det være farlig å bruke sammen med andre legemidler?

Onsdag1365380628
Skrevet

Er litt nysgjerrig på å prøve melatonin. Kan man få det på resept hos legen, og kan det være farlig å bruke sammen med andre legemidler?

Man kan få det på resept hos legen, men be om Melatonin, ikke Cirkadin. Jeg mener det kan taes sammen med alle typer medisin, men det kan være greit å spørre legen for sikkerhets skyld.

Skrevet

Melatonin er uansett et hormon vi produserer selv - så jeg har vondt for å tro at det skulle være noe skumle interaksjoner. Skal du ha 3mg kapslene som heter Melatonin, må legen din søke om registreringsfritak for deg. Eventuelt finnes det et melatoninpreparat som heter Circadin. Dette selges etter hvit resept, men er temmelig dyrt. Personlig har jeg ikke god erfaring, men ejg tok kanskje ikke nok - fikk det under en innleggelse.

Synes ellers det er ganske sprøtt at en lege ikke tør å skrive ut mer enn en tipakning på sovepiller (regner med dette er Imovane eller Stilnoct?) Psykiateren min har ikke problemer med å gi meg resept på hundre i slengen, men hun kjenner meg og vet at det holder lenge for meg. Dessuten bruker jeg også så langt det virker å ta alternativer. Sarotex, Tolvon, Truxal. Også brukt Nozinan i små doser, men personlig synes jeg at denne ødelegger søvkvaliteten fullstendig. Jeg har vel kommet til at det funker best å veksle litt mellom et par-tre c-preparater så man slipper å styre for mye med dosejusteringer. Er søvnbehovet mer akutt, kan det være ok å bruke det som virkelig er ment som sovetabletter.

Skrevet

Joda, Melatonin.

Så bra at det fungerer for deg.

Jeg har forsøkt melatonin for mange år siden.

Det hjalp ikke meg, jeg merket ingenting.

Skrevet

Tolvon eller Remeron funker greit. De er AD og ikke vanedannende.

Remeron gav meg alltid god søvn. Antidepressiv som en nevnte under her. Den hang lenge i den første tiden, men det gikk over etter et par uker.

Er vel noe som heter Phenergan også, virker vel på samme måte som Vallergan tror jeg.

God søvnhygiene, se litt dagslys i løpet av dagen bidrar til bedre søvn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...