Gå til innhold

kommunikasjon fastlege

Anbefalte innlegg

Gjest tør ikke nå
Skrevet

Jeg går til fastlege for psykdomsprat.

Det fungerer veldig godt, men jeg har kommet over et lite problem.

Han er fastlege både for barnefar, barnet og meg.

Derfor vet han hvem jeg prater om i disse timene. Men han kan vel ikke si at han er legen hans pga taushetsplikt.?

Hvordan løses det egentlig - det sliter veldig psykisk på meg livssituasjonen til faren, men kan fastlegen egentlig melde til BV på grunnlag av hva jeg forteller. Han "vet" jo ikke at barnefar er en av hans pasienter. Hadde vi hatt forskjellige leger hadde jo ikke problemstillinga dukket opp-for de hadde vel ikke gjort research på dette.?!

Noen tips?

Jeg sliter, men vet ikke hvem jeg kan snakke med uten av bv kommer inn i bildet igjen. Og JA, tenker på barnet, men jeg tenker også på det selvmordet jeg ville hatt på samvittigheta resten av livet

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Jeg ville vel tro at hvis det er problemer ditt barn sliter med i tilværelsen sin du snakker om så skal legen gi bekymringsmelding til BV hvis det er grunnlag for det.

Gjest tør ikke nå
Skrevet

Jeg ville vel tro at hvis det er problemer ditt barn sliter med i tilværelsen sin du snakker om så skal legen gi bekymringsmelding til BV hvis det er grunnlag for det.

jaja, de er inne i bildet allerede, men jeg hadde bare håpet at ting kunne ordne seg uten at kontakten med bv blusset for mye opp.

Skal se hva jeg gjør-må jo tenke på barnet også. Hva barnefar da gjør - vel..

Gjest tør ikke nå
Skrevet

glemte en ting.

Jeg ser ikke at barnet sliter noe, (men det behøver ikke være tilfelle)

Skrevet

Hvis det er hos faren ungen sliter og du har omsorgen så vil ikke barnevernet lage noe sak ut av det. Det er bare hvis det er noe gærnt hos den som sitter med omsorgen at de kommer inn i bildet

Gjest tør ikke nå
Skrevet

Hvis det er hos faren ungen sliter og du har omsorgen så vil ikke barnevernet lage noe sak ut av det. Det er bare hvis det er noe gærnt hos den som sitter med omsorgen at de kommer inn i bildet

Vi har delt omsorg.

Jeg må tenke på barnet her jeg. det er det eneste riktige

Gjest tør ikke nå
Skrevet

Ser ikke barnet slite, men

Skrevet

Vi har delt omsorg.

Jeg må tenke på barnet her jeg. det er det eneste riktige

Er det ikke det vi alltid tenker på da, de aller fleste mammaer er ganske opptatt av at barnet skal ha det bra.

Skrevet

jaja, de er inne i bildet allerede, men jeg hadde bare håpet at ting kunne ordne seg uten at kontakten med bv blusset for mye opp.

Skal se hva jeg gjør-må jo tenke på barnet også. Hva barnefar da gjør - vel..

Barnet er ditt ansvar, ikke barnefar.

Gjest tør ikke nå
Skrevet

Barnet er ditt ansvar, ikke barnefar.

vet -tror jeg skrev det også.på innlegget du svarte på nå.

"hva han gjør...vel.."(med det mente jeg at det var hans greie)

Men det var kanskje ikke så lett å tolke.

Men uansett - jeg har time hos fastlegen til uka.

Barnet er selvfølgelig viktigst

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...