Gå til innhold

Depresjon

Gjest notveryhappy

Anbefalte innlegg

Gjest notveryhappy
Skrevet

Jeg lurer på om jeg kanskje er litt deprimert. Jeg føler ikke at jeg strekker til noen ateder, hverken hjemme eller på skolen, og det er alltid noe som henger over meg som jeg må gjøre. Jeg føler alle maser på meg, og det gjør meg trist. Jeg er mye roligere på skolen, men har i den siste to månedene fått veldig dårlig tålmodighet i enkelte situasjoner. Jeg trodde det skulle ordne seg, men maset fra foreldre/ lærere stopper aldri, og det blir aldri slutt på forventningene fra foreldre/ lærere. Jeg har så lav selvtilitt som overhodet er mulig, men det har jeg alltid hatt. Jeg har akkurat fylt 18, og moren min forventer ti ganger mere nå, enn da jeg var 17. Jeg håper dere kan svare meg, og at det kanskje kan gå over av selg selv ?

Skrevet

Tja...

Du er i alle fall i en svært presset livssituasjon, noe som klart gjør deg mer sårbar. Har du andre plager som f.eks. dårlig/økt matlyst, søvnproblemer, tap av glede over ting du liker å gjøre, konsentrasjonsproblemer, "tungt" stemningsleie? Om du har noe særlig av disse er det god mulig du er deprimert - noe du bør ta opp med fastlegen din eller helsestasjonen. Det finnes hjelp å få.

Skrevet

Tja...

Du er i alle fall i en svært presset livssituasjon, noe som klart gjør deg mer sårbar. Har du andre plager som f.eks. dårlig/økt matlyst, søvnproblemer, tap av glede over ting du liker å gjøre, konsentrasjonsproblemer, "tungt" stemningsleie? Om du har noe særlig av disse er det god mulig du er deprimert - noe du bør ta opp med fastlegen din eller helsestasjonen. Det finnes hjelp å få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...