Gå til innhold

Tenke, tenke, tenke

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg hatt et tankekjør av en annen verden. Destruktive tanker som går i 110. Ikke mulig å slappe av, ikke mulig å sove. Det endte med at jeg tok meg en sobril. Det er ingen vidundermedisin men nå slapper jeg i hvert fall bedre av.

Noen som har noen tips om hvordan man skal få tankekjør til å forsvinne? Og ikke si at jeg skal komme meg i fysisk aktivitet for jeg har gått som jeg skulle hatt djevelen i hælene på meg i dag. Og jeg har tatt meg av hus og barn.

Hvis dette fortsetter i morgen er det kanskje bedre å øke AP for en kort periode? Det føles som et nederlag, det må jeg innrømme. Vil gjerne fikse ting selv. Men etterhvert som jeg blir eldre virker det som jeg tåler mindre og mindre.

Synspunkter?

Gjest spedy consalez
Skrevet

Se det ann? Skjerme deg litt fra andre folk, internett o.l.? Jeg også kan ha det slik i perioder, men etter en god natt søvn og mer ro rundt meg blir jeg god som ny.

Skrevet

Har mye tankekjør til tider selv. Og det føles umulig å stoppe.

Er det noen du kan snakke med for å forsøke å avlede tankene når de er der? Noe av det verste jeg kan gjøre når jeg har masse tanker, er å sitte og ikke gjøre noenting. Da går de iallefall ikke vekk. Jeg må ha/skape andre inntrykk som hjernen kan jobbe med, slik at de uønskede tankene får mindre plass. Så jeg går litt rundt, setter på musikk, rydder, hører på radio, snakker i tlf etc. Da letter det til slutt.

Om du føler at du må ha medisin for å få det bedre, så er det vel ikke noe nederlag.I perioder når man er sykere, behøver man vel mer medisin vil jeg tro, ikke bare når det gjelder psyken/hjernen.

Håper tankekjøret ditt tar seg en evigvarende ferie, og at du får en flott dag! :)

Skrevet

Kan det hjelpe å sette av 15-20 minutter til å la tankene komme, og så la dem forsvinne. Ikke holde fast ved dem, bare godta at de er der og så prøve å se for deg at de flyr bort fra hodet ditt?

Dette blir litt meditasjonsaktig, men kan fungere på mange :)

Skrevet

Er pyton å ha det sånn! Det beste man kan gjøre er å finne ut hvordan man kan få tankene over på andre ting, selvdistraksjon. Selv blir jeg lett sittende på nettet for å få noen andre inntrykk. Setter på musikk som får meg til å slappe av, ta en varm dusj eller et bad, forsøke en god bok om du greier å konsentrere deg? Lydbøker synes jeg er en svært god oppfinnelse. Noen ganger gjør jeg husarbeid når alt går for fort i hodet på meg. Kjedelig? Ja egentlig, men det hjelper meg når jeg har det på den måten. Eventuelt ringe noen.

Hvis du får dette problemet i høy grad og det vedvarer, ville det være fornuftig å diskutere ap med behandleren din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...