Gå til innhold

Litt hjelp til å ta endelig tak i min situasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden trodd det har gått mye bedre med meg, og det gjør nok også det, sammenlignet med tidligere i år. Jeg er imidlertid ikke frisk og har slitt mye med mange symptomer i høst. I tillegg konstant sliten og trøtt og veldig ukonsentrert og nervøs.

Jeg bestemte meg for to uker siden at nå SKAL jeg til bunns og bli HELT frisk og i godt humør!

Jeg oppsøkte legen min (nok en ny fastlege- nr 4 på fire år).

Han har sjekket ut at det ikke er noe alvorlig. Jeg er ikke deprimert, men eg tog en test på meg selv på nett og fant ut at jeg lider av relativt kraftig angst! Fikk 35 poeng på en test som jeg tror heter BPSP?? Jeg hF hatt angst hele livet, men aldri vært til psykolog eller behandling for akkurat dette. Husker imidlertid at angsten forsvant HELT av 10 mg ciprLex for depresjon.

Hva bør jeg gjøre? Terapi? Medisin?

Vil jeg bli helt frisk av bare medisin (på lang sikt), eller MÅ jeg ha terapi? Synes jo terapi er drastisk....

Jeg har en type angst som gir utslag i nervøsitet for eksempel når jeg er på kjøpesenter, når jeg skal møte nye mennesker og spesielt når jeg føler jeg blir observert... Høres kanskje merkelig ut, men noe av det verste jeg gjør er å gå inn i en kantine å hente mat..... Jeg kan imidlertid greit holde foredrag for 100 mennesker... Skjønner ikke hvordan dette fungerer, men sånn er det.

Har i forbindelse med depresjonen jobbet mye med automatike tanker og trent mye fysisk, det fungerer, men angsten er der.

Jeg fikk sjokk når jeg scoret så høyt på den angsttesten , men om jeg er ærlig så er jeg en engstelig person og angsten er og har alltid virket hemmende på meg.

Skrevet

Dette er ikke det granne merkelig. Jeg synes det virker som du sliter med en eller annen form for sosial angst - uten at jeg med sikkerhet mener du har det. Veldig mange sliter med slik angst i alle fall - du er ikke aleine.

Men når man går der og får angst i situasjoner, så er terapi nyttig - sammen med medisiner det forskning viser best resultater av. Ingen kan tvinge deg i terapi, men ejg tror det ville være klokt av deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...