Gå til innhold

Aseksuell/evigsingel

Anbefalte innlegg

Skrevet

NHD skriver at en sunn person er i et likeverdig og sunt forhold til en av motsatt (sic) kjønn.

Men i disse dager er det jo mange som ikke er i et forhold. Jeg hørte nylig at 25% av menn over 40 er single og barnløse. Og hva med alle disse som er evigsingle eller kun har kortvarige forhold? Og ikke minst - hva med alle de som er i et forhold som IKKE er likeverdig og sunt? Det virker jo som det er ganske mange som finner seg i litt av hvert av patologiske greier innenfor husets fire vegger...

Å være singel tror jeg ikke er like patologisk i dag som det var for en generasjon siden. Jeg synes det høres mer patologisk ut å være i et sjukt forhold.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå tolker du utsagnet langt mer bokstavelig enn det jeg synes er rimelig.

Dessuten skev jeg vel noe sånt som - "ha evne til å..."

Noen velger noe annet enn det de evt har evne til. Det er ikke et tegn på usunnhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...