Gå til innhold

benzo preparater NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting. Jeg bruker benzo preparater for psykosoamtiske plager, sosial og panikk angst. Hvorfor er det mer "stuerent" å bruke 4-6 mg xanor enn 20 mg valium?? Xanor er jo i utgangspunktet sterkere. må sannslynligvis kutte ut zyprexa som jeg også bruker for angst og søvn på kvelden, på grunn av bivirkninger( triglyserin og kolesterol). Så da må jeg ha en erstatning. Enten ta en ekstra valium eller en ekstra xanor på kvelden. Hva ville du gitt meg. Bruker og 600 mg aurorix.

Skrevet

Noen sover på en liten dose Seroquel.

Prøvd Rivotril?

Mange leger kaller Xanor et "møkkamedikament" fordi det er ansett som meget vanedannende.

Skrevet

Noen sover på en liten dose Seroquel.

Prøvd Rivotril?

Mange leger kaller Xanor et "møkkamedikament" fordi det er ansett som meget vanedannende.

rivotril er fin, mere potent enn vival. Større forpakninger, men sikkert vanskeligere å få. Virker som det er det mest brukte på den DPSèn jeg tilhørte. Iallefall som angstdempende for schizofrene.

Skrevet

Bruker du både Xanor og Valium?

I såfall ville jeg valgt en ekstra Valium om kvelden istedenfor Xanor.

Xanor har jo et så dårlig rykte nå, på lik linje som Rohypnol hadde for 10 år siden, så det skulle ikke forundre meg om Xanor ble fjernet fra markedet snart.

Skrevet

Bruker du både Xanor og Valium?

I såfall ville jeg valgt en ekstra Valium om kvelden istedenfor Xanor.

Xanor har jo et så dårlig rykte nå, på lik linje som Rohypnol hadde for 10 år siden, så det skulle ikke forundre meg om Xanor ble fjernet fra markedet snart.

De kan da vel ikke ta vekk det eneste som virker mot panikkangst! De flytter det vel i så fall til a-preparat vel, og at vi som bruker det med vett får fortsette med det.

Gjest tenker jeg
Skrevet

De kan da vel ikke ta vekk det eneste som virker mot panikkangst! De flytter det vel i så fall til a-preparat vel, og at vi som bruker det med vett får fortsette med det.

Noen vil vel hevde at det ikke er med godt vett en er avhengig av xanor. Jeg antar du ikke bruker den sporadisk. Det er vel ikke utenkelig at den ikke blir værende som B-preparat i all evighet.

Skrevet

Noen vil vel hevde at det ikke er med godt vett en er avhengig av xanor. Jeg antar du ikke bruker den sporadisk. Det er vel ikke utenkelig at den ikke blir værende som B-preparat i all evighet.

Jeg bruker 1 mg om dagen mot angst. Og det håper jeg jeg kan fortsette med. Det er ikke noe galt med mitt vett- men jeg fikk panikkangst av cipralex. Så jeg trenger disse tablettene for å fungere. Går ut i fra at vi med panikkangst kan fortsette med den om den blir flyttet til A-preparat.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvorfor er det mer "stuerent" å bruke 4-6 mg xanor enn 20 mg valium?

Er det det?

Skrevet

Hvorfor er det mer "stuerent" å bruke 4-6 mg xanor enn 20 mg valium?

Er det det?

Har fått med meg at 20 mg pr dag er maks dose valium legen skriver ut - og i særskilte tilfeller. Men bruker man xanor sa i all fall en prykiater til meg at jeg måtte bruke 3 mg depot hvis det skulle ha noe for seg???? Og det er jo mye mere "benzo" enn overnevnte valiumdose. Det er jo og de som bruker 6 mg og mer xanor. Føler valium har en dårlig klang blant folk flest. Stesolid, og xanor vet vel de fleste ikke hva er. Sobril er og mere stuerent har jeg følelsen av.

Skrevet

Nei, de burde ikke fjerne det helt nei. Enig med deg i det.

Syns ikke det fortjener å bli A-preparat heller.

Skrevet

Nei, de burde ikke fjerne det helt nei. Enig med deg i det.

Syns ikke det fortjener å bli A-preparat heller.

Nei, helt enig med deg i det. Det er en veldig effektiv medisin mot panikkangst og angst generellt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...