Gå til innhold

NHD: sykdomsfokus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har sagt at jeg er svært fokusert på sykdom.

Tror du det er mitt eneste problem? Lurte litt på om du tror det...

Jeg vet ikke helt, om det er det. Symptomene mine kan kanskje være et resultat av det? Liksom hypokondri... at symtomer føles "ekte" selv om de ikke er det.

For når alt kommer til alt, er diagnostisering innen psykiatri fullstendig avhengig av hva pasienten selv rapporterer... vel?

Skrevet

For å være helt ærlig begynner jeg å bli lei meg for at det er så lenge siden (hele 2 dager) NHD har svart meg... han svarer jo nesten aldri på spørsmålene mine lengre, i stedet blir han sur og sletter dem også...

Gjest andegakk
Skrevet

For å være helt ærlig begynner jeg å bli lei meg for at det er så lenge siden (hele 2 dager) NHD har svart meg... han svarer jo nesten aldri på spørsmålene mine lengre, i stedet blir han sur og sletter dem også...

Han blir vel lei av de samme spørsmålene om og om igjen.

Skrevet

Han blir vel lei av de samme spørsmålene om og om igjen.

Ja, vel, men jeg syns ikke jeg spør om det samme hele tiden, og jeg ser uansett frem til svar fra NHD...

Gjest mener jeg
Skrevet

Ja, vel, men jeg syns ikke jeg spør om det samme hele tiden, og jeg ser uansett frem til svar fra NHD...

Du ser det kanskje ikke selv, men du spør om de samme type tingene hele tiden, og jeg tror ikke denne grublingen er bra for deg. Tipper nhd er enig med meg, og derfor ville hyppige svar bare opprettholde en unødvendig grubling og et unødvendig fokus fra din side.

Skrevet

Du ser det kanskje ikke selv, men du spør om de samme type tingene hele tiden, og jeg tror ikke denne grublingen er bra for deg. Tipper nhd er enig med meg, og derfor ville hyppige svar bare opprettholde en unødvendig grubling og et unødvendig fokus fra din side.

Ok, skjønner... jo, det er det NHD har sagt tidligere.

Men hva kommer dette av da? Er jeg virkelig såpass syk at jeg bare "surrer" hele tiden på den måten?

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Trodde en del av diagostiseringen også gikk på observasjon jeg?

Jeg har pleid å lese innleggene dine og oppfatter også at sykdomsfokuset er veldig høyt. Forstår jo at du har masse symptomer som gjør hverdagen din vanskelig, men jeg tror ikke du vil komme videre før du endrer fokuset og gjør alt som er mulig for å gjøre livet bedre.

Og du spør og spør om råd, stort sett rundt de samme temaene og får masse veldig gode svar både av andre brukere av forumet og av NHD.

Kan du ikke heller begynne å fortelle oss om hvordan du bruker alle disse rådene du ber om å får hele tiden. Du kan begynne med å lese igjennom alle svarene du har fått av NHD og fortelle om hvordan du i ditt dagligliv har nyttigjort deg av den kunnskapen.

Nå har du fått en behandler som hjelper deg til å få optimal behandling for sykdommen din så da kan du bruke alle rådene du har fått her til å bedre livskvaliteten videre.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Du verden! Hele 2 dager?

Gjest mener jeg
Skrevet

Ok, skjønner... jo, det er det NHD har sagt tidligere.

Men hva kommer dette av da? Er jeg virkelig såpass syk at jeg bare "surrer" hele tiden på den måten?

Ja, det kan en kanskje si. Men jeg synes likevel ikke du skal bruke sykdommen din som både forklaring og unnskylding til å opprettholde denne formen for atferd. Dette kan du forandre på om du vil, selv om du er syk.

Skrevet

Ja, det kan en kanskje si. Men jeg synes likevel ikke du skal bruke sykdommen din som både forklaring og unnskylding til å opprettholde denne formen for atferd. Dette kan du forandre på om du vil, selv om du er syk.

Jo, kan jo det, ikke uenig der... er bare vanskelig. Jeg liker dette, nemlig..

Skrevet

Trodde en del av diagostiseringen også gikk på observasjon jeg?

Jeg har pleid å lese innleggene dine og oppfatter også at sykdomsfokuset er veldig høyt. Forstår jo at du har masse symptomer som gjør hverdagen din vanskelig, men jeg tror ikke du vil komme videre før du endrer fokuset og gjør alt som er mulig for å gjøre livet bedre.

Og du spør og spør om råd, stort sett rundt de samme temaene og får masse veldig gode svar både av andre brukere av forumet og av NHD.

Kan du ikke heller begynne å fortelle oss om hvordan du bruker alle disse rådene du ber om å får hele tiden. Du kan begynne med å lese igjennom alle svarene du har fått av NHD og fortelle om hvordan du i ditt dagligliv har nyttigjort deg av den kunnskapen.

Nå har du fått en behandler som hjelper deg til å få optimal behandling for sykdommen din så da kan du bruke alle rådene du har fått her til å bedre livskvaliteten videre.

''Trodde en del av diagostiseringen også gikk på observasjon jeg?''

Ja, men det er det samme. Hva jeg velger å kommunisere er hva andre observerer...

Hum, syns da selv at jeg gjør endel for å bedre funksjonsevnen min, men... jeg forteller ikke noe særlig om det her inne. Liker ikke skryte av meg selv, og jeg liker heller ikke muligheten for å bli gjenkjent...

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

''Trodde en del av diagostiseringen også gikk på observasjon jeg?''

Ja, men det er det samme. Hva jeg velger å kommunisere er hva andre observerer...

Hum, syns da selv at jeg gjør endel for å bedre funksjonsevnen min, men... jeg forteller ikke noe særlig om det her inne. Liker ikke skryte av meg selv, og jeg liker heller ikke muligheten for å bli gjenkjent...

Du kan sikkert si noe om hvilke endringer du gjør/har gjort og alikevel beskrive det på en måte som ikke gjør at du blir gjennkjent. Slik info vil jo oppmuntre alle som svarer deg til ikke å gi opp.

Skrevet

Du kan sikkert si noe om hvilke endringer du gjør/har gjort og alikevel beskrive det på en måte som ikke gjør at du blir gjennkjent. Slik info vil jo oppmuntre alle som svarer deg til ikke å gi opp.

- Jobber (attføringstiltak) 50%

- Går turer så og si hver dag

- Nesten sluttet med sukkerbrus

- Går til terapi hver uke

Gjest svar fra nhd hver dag????
Skrevet

ærlig meg talt SMIR.her er det folk som ALDRI får svar!!!!!

Skrevet

ærlig meg talt SMIR.her er det folk som ALDRI får svar!!!!!

Sier vel ikke at jeg skal ha flere svar, sier bare åssen jeg har det. Mistolker man dette er man ikke intelligent.

Skrevet

Sier vel ikke at jeg skal ha flere svar, sier bare åssen jeg har det. Mistolker man dette er man ikke intelligent.

du skrev du ikke har hatt svar på to dager......

Skrevet

du skrev du ikke har hatt svar på to dager......

Ja, og det er helt grusomt...

Skrevet

Ja, og det er helt grusomt...

du har vel en psykiater!!!!

Skrevet

du har vel en psykiater!!!!

Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det har jeg!!!!!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...