Gå til innhold

Er en lege på 87 like oppdatert som unge leger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort undersøkelser via ulike kilder. Jeg så navnet i Norges leger, der sto fødselsdatoen. Så gikk jeg til Gule sider hvor jeg så navn og etternavn, det var ca en side. . Jeg sjekket da postnummeret opp mot privatadressen. Andre jeg har snakket med i helsevesenet har bare hørt navnet hennes og mener at hun er en veldig gammel dame. Så hun må nok være veldig gammel, eller så er det noen kilder som er misvisende eller noe jeg har oversett.

Har hun sagt at hun tar i mot nye pasienter?

Enkelte fortsetter med en svært redusert praksis en del år ekstra for å følge opp pasienter de har hatt gjennom mange år.

Gjest psykiaterjakt
Skrevet

Denne alderen må da være feil? Hvordan sjekket du den? Mange som har samme navn her i landet...

Jeg sjekket alle med navnekombinasjonene på skattesøket. De var født rundt 1920 alle sammen. Sjekket da privatadressen opp mot postnummeret. Så sjekket jeg i Norges leger, hvor jeg fikk opp denne legen med fødselsåret. Jeg synes det høres merkelig ut at hun er så gammel, men får ikke treff på noen andre leger som er mye yngre.

Gjest psykiaterjakt
Skrevet

Har hun sagt at hun tar i mot nye pasienter?

Enkelte fortsetter med en svært redusert praksis en del år ekstra for å følge opp pasienter de har hatt gjennom mange år.

Hun tar i mot nye pasienter. Hun har delvis refusjon, hun tar 200 kroner timen når en har frikort, og det dekkes ikke av frikortet.

Gjest psykiaterjakt
Skrevet

Det samme tenkte jeg.

mvh

Jeg har undersøkt alle kilder her, finner ikke ut hvor trykkfeilen er. I Norges leger er hun også oppført med samme fødselsår. Den er i fra 1996. .. får undersøke videre.. Jeg vet derimot at noen kjente til navnet og mente at det var en veldig gammel dame. Med mindre hun har barn/barnebarn med samme yrke som har gjemt seg på Gule sider, og Google, og som ble utdannet før 96utgaven av Norges leger ble gitt ut...

Skrevet

Hun tar i mot nye pasienter. Hun har delvis refusjon, hun tar 200 kroner timen når en har frikort, og det dekkes ikke av frikortet.

Jeg hadde ikke valgt en så gammel psykiater , særlig siden du blant annet ønsker medisinvurdering.

Skrevet

Jeg har undersøkt alle kilder her, finner ikke ut hvor trykkfeilen er. I Norges leger er hun også oppført med samme fødselsår. Den er i fra 1996. .. får undersøke videre.. Jeg vet derimot at noen kjente til navnet og mente at det var en veldig gammel dame. Med mindre hun har barn/barnebarn med samme yrke som har gjemt seg på Gule sider, og Google, og som ble utdannet før 96utgaven av Norges leger ble gitt ut...

Vil disse nettstedene kunne hjelpe?

http://www.legeforeningen.no/id/56757.0

http://www.legeforeningen.no/id/1743

mvh

Gjest psykiaterjakt
Skrevet

Jeg hadde ikke valgt en så gammel psykiater , særlig siden du blant annet ønsker medisinvurdering.

Nei, det er ikke ønskelig for meg heller. Hun skrev at hun hadde lang erfaring med medisinering, men spørsmålet er hvor oppdatert hun er..

Skrevet

Av godkjente spesialister så er det bare dette navnet som kommer opp.. hele greia virker merkelig.

Har du forsøkt å sjekke skattelisten? Ikke for å sjekke hva vedkommende tjener, men for å verifisere fødselsdatoen.

Jeg får ofte svært mye ut av å snakke med folk som har levd lenge. Men om jeg skulle (betale for å) gå til en lege på 87, måtte jeg hatt en solid anbefaling fra noen med uovertruffen teft.

mvh

Gjest psykiaterjakt
Skrevet

Har du forsøkt å sjekke skattelisten? Ikke for å sjekke hva vedkommende tjener, men for å verifisere fødselsdatoen.

Jeg får ofte svært mye ut av å snakke med folk som har levd lenge. Men om jeg skulle (betale for å) gå til en lege på 87, måtte jeg hatt en solid anbefaling fra noen med uovertruffen teft.

mvh

Har sjekket skattelistene, bruker de ofte for å sjekke alderen på folk. Har sjekket postadressen mot telefonkatalogen, og jeg får fortsatt det samme fødselsåret. Alle med det navnet i skattelistene er født i 1932 eller senere.

Skrevet

Har sjekket skattelistene, bruker de ofte for å sjekke alderen på folk. Har sjekket postadressen mot telefonkatalogen, og jeg får fortsatt det samme fødselsåret. Alle med det navnet i skattelistene er født i 1932 eller senere.

Om hun er født i 32 er hun vel 78. Fortsatt en hel del.

Du fant henne altså på legeforbundets liste over praktiserende psykiatere?

mvh

Gjest psykiaterjakt
Skrevet

mvh

ja, jeg har tydeligvis blingset litt på alderen. Hun er visst 78, men jeg synes hun er gammel likevel..

Gjest psykiaterjakt
Skrevet

mvh

ja, jeg har tydeligvis blingset litt på alderen. Hun er visst 78, men jeg synes hun er gammel likevel..

Gjest psykiaterjakt
Skrevet

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den nye opplysningen gjør at svaret mitt må endres. En lege på 77 kan du gjerne konsultere.

Skrevet

Jeg kjenner mange personer i 70-årene som er svært oppegående og oppdaterte og ville ikke automatisk avskrevet en 78-åring. Men det ville heller ikke vært mitt førstevalg av lege om jeg ikke hadde svært gode anbefalinger på vedkommende.

Om du ikke har andre alternativer er det kanskje mulig å forøke med en konsultasjon.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...