Gå til innhold

hjelp til å finne roen når jeg er alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig avhengig av å ha en kaffekopp i lag med andre når jeg er hjemme en hel dag. Blir deprimert og får mange negative tanker når jeg ikke får det avbrekket i løpet av dagen. Prøver å gå tur og finne på andre ting. Det hjelper litt noen ganger, men andre ganger nytter ingenting. Ikke alltid det passer for andre, så jeg trenger mange gode råd for å finne roen når jeg er alene.

Skrevet

Jeg kan av og til finne på å gå en tur på kafe på egenhånd, jeg.. Har da med avis eller annet lesestoff, og kombinerer det med litt trim i frisk luft. Men hvis det er viktig for deg å ha kontakt med andre i løpet av dagen, kan det kanskje hjelpe å ta en telefon til en venn? Kan du få dekket litt av behovet gjennom facebook, mail eller msn, kanskje? Eller ved å lage deg en god kopp kaffe/te og sette deg og skrive et godt, gammeldags brev til noen som bor langt unna? Tror mange hadde satt pris på å få annet enn rekninger og reklame i postkassen:-)

Skrevet

Kan du bli besøksvenn for Røde Kors eller melde deg hos frivillighetssentralen som barnevakt/hundepasser eller annet? Finnes det et dagsenter?

Ellers så hjelper det å ha noe som engasjerer deg i løpet av alenetiden din. Engasjement/at tiden flyr er en viktig komponent i å kjenne seg lykkelig. Liker du å tegne, male, skrive? Sy? Scrapping? Bake kompliserte kaker eller lage snobbete mat? Løse mattestykker? ;) Finn en aktivitet som passer for deg, som kan gjøres alene og som passer best hjemme hos deg selv.

Benytt deg også av MSN, facebook eller lignende for å holde kontakten med venner/familie.

Og mest av alt: Tenk positivt!

Skrevet

Jeg kan av og til finne på å gå en tur på kafe på egenhånd, jeg.. Har da med avis eller annet lesestoff, og kombinerer det med litt trim i frisk luft. Men hvis det er viktig for deg å ha kontakt med andre i løpet av dagen, kan det kanskje hjelpe å ta en telefon til en venn? Kan du få dekket litt av behovet gjennom facebook, mail eller msn, kanskje? Eller ved å lage deg en god kopp kaffe/te og sette deg og skrive et godt, gammeldags brev til noen som bor langt unna? Tror mange hadde satt pris på å få annet enn rekninger og reklame i postkassen:-)

Jeg tar noen ganger en kopp kaffe og ser et program på tv, så får jeg iallefall høre noen snakke. En telefon til familien hjelper også litt.

Skrevet

Kan du bli besøksvenn for Røde Kors eller melde deg hos frivillighetssentralen som barnevakt/hundepasser eller annet? Finnes det et dagsenter?

Ellers så hjelper det å ha noe som engasjerer deg i løpet av alenetiden din. Engasjement/at tiden flyr er en viktig komponent i å kjenne seg lykkelig. Liker du å tegne, male, skrive? Sy? Scrapping? Bake kompliserte kaker eller lage snobbete mat? Løse mattestykker? ;) Finn en aktivitet som passer for deg, som kan gjøres alene og som passer best hjemme hos deg selv.

Benytt deg også av MSN, facebook eller lignende for å holde kontakten med venner/familie.

Og mest av alt: Tenk positivt!

''Og mest av alt: Tenk positivt!''

Viktig poeng: Ikke alltid like lett, men noe å jobbe med.

Skrevet

Jeg tar noen ganger en kopp kaffe og ser et program på tv, så får jeg iallefall høre noen snakke. En telefon til familien hjelper også litt.

Jeg også blir deprimert og kokko av å gå hjemme og gruble en hel dag. For meg er det i allefall alfa og omega å ha noe fast å gå til hver dag. Derfor er jeg ute i praksis nå som jeg er på trygd. Fordelen med at du kan jobbe gratis, er at du kan velge spennende jobber og kunne kjenne etter formen underveis. Kan ikke få til noe slikt du da i samarbeid med NAV?

Skrevet

Jeg har også ofte på tv´n bare for å høre noen snakke...(Jeg liker meg best alene jeg da, men føler meg ensom av og til også)

Er du glad i dyr forresten? En hund eller katt er det mye selskap i.

Skrevet

Jeg har også ofte på tv´n bare for å høre noen snakke...(Jeg liker meg best alene jeg da, men føler meg ensom av og til også)

En jeg kjenner sat at om han følte seg ensom, så hentet han bare et speil og da var de to :-)

Skrevet

Jeg også blir deprimert og kokko av å gå hjemme og gruble en hel dag. For meg er det i allefall alfa og omega å ha noe fast å gå til hver dag. Derfor er jeg ute i praksis nå som jeg er på trygd. Fordelen med at du kan jobbe gratis, er at du kan velge spennende jobber og kunne kjenne etter formen underveis. Kan ikke få til noe slikt du da i samarbeid med NAV?

Jeg jobber 50%. Syns det er godt å få være hjemme litt. Iallefall de gangene jeg får dette avbrekket. Har nok stort behov for venninnepraten. Det er vanskelig de dagene jeg ikke får dekket det behovet. Har egentlig ikke noe å klage over når vi ser så mange ensomme mennesker, men det hadde vært godt å kunne finne roen når jeg er alene også. Ikke den tomhetsfølelsen som da kommer over meg.

Skrevet

Jeg har hund. En som alltid viser glede når jeg kommer hjem, og en god tur venn.

Skrevet

En jeg kjenner sat at om han følte seg ensom, så hentet han bare et speil og da var de to :-)

Hehe, takk for tipset;-)

Skrevet

Jeg har hund. En som alltid viser glede når jeg kommer hjem, og en god tur venn.

Jeg har også hund. Forstår ikke hvordan jeg klarte meg uten:-)

Gjest Kyllingen
Skrevet

Jeg har også hund. Forstår ikke hvordan jeg klarte meg uten:-)

Jeg også. Et liv uten hund er et liv uten kjærlighet for meg.

Skrevet

Jeg også. Et liv uten hund er et liv uten kjærlighet for meg.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...