Gå til innhold

Kan dette være angst?

Gjest litt bekymret om dagen

Anbefalte innlegg

Gjest litt bekymret om dagen
Skrevet

Over en periode på et par uker nå har jeg nesten hver dag våknet om morgenen og vært veldig kvalm (jeg er ikke gravid) og kaldsvetter, er svimmel, skjelven og så slapp i kroppen at det er tungt å løfte armene.

Jeg har til tider vært plaget med lavt blodsukker så jeg har prøvd å spise noe søtt med én gang jeg våkner om morgenen og er kvalm. Men da kaster jeg opp etter et kvarter. Brekker meg mange ganger.

Jeg har også vært plaget av depresjon før og har begynt å lure på om dette kan være psykisk? Jeg har hørt at skjelvenhet og kaldsvetting kan være tegn på angst, men jeg har ikke vondt i brystet slik jeg også har hørt.

Kan dette være angst eller er det noe fysisk galt med meg?

Skrevet

Det kan være begge deler.

Symptomer på angst og på lavt blodsukker er svært like - fordi kroppen ved begge tilfeller produserer ekstra adrenalin. Ved lavt blodsukker er adrenalinets funksjon å si i fra til levra at den må frigjøre sukker fra et lager man har der. Det er vanlig med skjelving, kaldsvette, hjertebank, svimmelhet, slapphet konsentrasjonsvansker, og faktisk angst. (jeg har diabetes, så jeg vet hvordan lavt blodsukker føles).

Men siden du kaster opp, blir jeg usikker. Angst kan gjøre en kvalm. Riktignok synes jeg det virker fornuftig med en tur til legen.

Noe du i påvente av legetime kan forsøke er å smøre honning på gommen "som en pris snus". Sukkeret i honningen vil da suges direkte opp i blodbanen via slimhinnen. Da slipper du å svelge, og dermed kanskje også oppkast.

Gjest lifeis...
Skrevet

Jeg tror ikke dette er angst og ville tatt en tur til legen.

Skrevet

Synes du kan ta en tur til legen for å se om det er noe fysisk galt først og fremst. Høres ihvertfall ikke helt normalt ut dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...