Gjest litt bekymret om dagen Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Over en periode på et par uker nå har jeg nesten hver dag våknet om morgenen og vært veldig kvalm (jeg er ikke gravid) og kaldsvetter, er svimmel, skjelven og så slapp i kroppen at det er tungt å løfte armene. Jeg har til tider vært plaget med lavt blodsukker så jeg har prøvd å spise noe søtt med én gang jeg våkner om morgenen og er kvalm. Men da kaster jeg opp etter et kvarter. Brekker meg mange ganger. Jeg har også vært plaget av depresjon før og har begynt å lure på om dette kan være psykisk? Jeg har hørt at skjelvenhet og kaldsvetting kan være tegn på angst, men jeg har ikke vondt i brystet slik jeg også har hørt. Kan dette være angst eller er det noe fysisk galt med meg? 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Det kan være begge deler. Symptomer på angst og på lavt blodsukker er svært like - fordi kroppen ved begge tilfeller produserer ekstra adrenalin. Ved lavt blodsukker er adrenalinets funksjon å si i fra til levra at den må frigjøre sukker fra et lager man har der. Det er vanlig med skjelving, kaldsvette, hjertebank, svimmelhet, slapphet konsentrasjonsvansker, og faktisk angst. (jeg har diabetes, så jeg vet hvordan lavt blodsukker føles). Men siden du kaster opp, blir jeg usikker. Angst kan gjøre en kvalm. Riktignok synes jeg det virker fornuftig med en tur til legen. Noe du i påvente av legetime kan forsøke er å smøre honning på gommen "som en pris snus". Sukkeret i honningen vil da suges direkte opp i blodbanen via slimhinnen. Da slipper du å svelge, og dermed kanskje også oppkast. 0 Siter
Gjest lifeis... Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Jeg tror ikke dette er angst og ville tatt en tur til legen. 0 Siter
Gjest winda Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Synes du kan ta en tur til legen for å se om det er noe fysisk galt først og fremst. Høres ihvertfall ikke helt normalt ut dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.