Gå til innhold

NHD-Hvorfor er sex så bra??

Anbefalte innlegg

Gjest anne mone fra kysten
Skrevet

Hvorfor er det slik at alle de psykologene og psykiaterne jeg har møtt "lovpriser" sex?? At det er bra og noe jeg burde ha??

Er gift men utsatt for overgrep som ung og synes ærlig talt ikke sex er noe særlig :-((

Skrevet

Er vel delte meninger om det blandt terapeuter og, og etter overgrep sier det seg selv at du ikke er så opptatt av det.

Gjest kleopatra Klio
Skrevet

Sex er bra fordi det knytter de som har sex sammen (i et kjæresteforhold, det høres nok meningsløst ut for de som er utsatt for overgrep), kroppen slapper av, man opplever enorm vellyst etter orgasmene, man får en kroppslig selvtillit, det er fysisk aktivitet, man får utløp for energi og ulike følelser (f.eks latter/humor, trøst når man er trist/omsorg, underdanighet eller dominans,og ikke minst kåtskapen i seg selv).

Gjest mista nicket nå igjen
Skrevet

Jeg også opplevde endel overgrep og forskjellige ting da jeg vokste opp. Likevel har jeg lyst på min mann ganske ofte :-). Tror det har noe med at jeg tenner på han, og da greier jeg å fortrenge overgrep og krig i verden :-)

Gjest Mattiasen
Skrevet

Sex er nok en fin ting for de som har det. Men jeg lever også uten det, og klarer meg fint.

Skrevet

Hei!

Det er jo mange kjente helsegevinster, selv syns jeg det er bra å ha fokus på dette for selv har jeg problemer med nærhet, men av andre grunner. Det hjelper å tenke på hvor sunt det er syns jeg, ikke bare for ens egen kropp, men for ekteskapet og samholdet mellom ektefeller. Orgasme er jo en stor glede i seg selv som jeg nå i det siste leser at flere kvinner enn menn sliter med, hvorfor vet jeg ikke, jeg tror kanskje de ikke kjenner sitt eget underliv godt nok, men det er mine egne tanker og de er nye foreløpig. Jeg har feks fortalt min datter på 6 år, både om at man ikke fødes ut av tissen, men av vaginaen, dette fordi hun skal kjenne trygghet til sin egen fysiologi. Det er ikke så lett for jenter som for gutter å se sitt kjønsorgan. Jeg ser nå at en tidlig trygghet mot egen kropp og grenser er viktig, jeg har selv ikke vokst opp med det, men ser at det endres når man begynner å tenke fornuftige og rasjonelle tanker omkring sex.

1) Et lengre liv

2) Et sunnere hjerte

3) Lavere blodtrykk

4) Minsket risiko for brystkreft og prostatakreft

5) Mindre smerter

6) En slankere kropp

7) Bedre testosteronnivå

8) Færre symptomer I overgangsalderen

9) Sunnere sæd

10)God trening

11)og mye mer...

Skrevet

Hei!

Det er jo mange kjente helsegevinster, selv syns jeg det er bra å ha fokus på dette for selv har jeg problemer med nærhet, men av andre grunner. Det hjelper å tenke på hvor sunt det er syns jeg, ikke bare for ens egen kropp, men for ekteskapet og samholdet mellom ektefeller. Orgasme er jo en stor glede i seg selv som jeg nå i det siste leser at flere kvinner enn menn sliter med, hvorfor vet jeg ikke, jeg tror kanskje de ikke kjenner sitt eget underliv godt nok, men det er mine egne tanker og de er nye foreløpig. Jeg har feks fortalt min datter på 6 år, både om at man ikke fødes ut av tissen, men av vaginaen, dette fordi hun skal kjenne trygghet til sin egen fysiologi. Det er ikke så lett for jenter som for gutter å se sitt kjønsorgan. Jeg ser nå at en tidlig trygghet mot egen kropp og grenser er viktig, jeg har selv ikke vokst opp med det, men ser at det endres når man begynner å tenke fornuftige og rasjonelle tanker omkring sex.

1) Et lengre liv

2) Et sunnere hjerte

3) Lavere blodtrykk

4) Minsket risiko for brystkreft og prostatakreft

5) Mindre smerter

6) En slankere kropp

7) Bedre testosteronnivå

8) Færre symptomer I overgangsalderen

9) Sunnere sæd

10)God trening

11)og mye mer...

''1) Et lengre liv 2) Et sunnere hjerte 3) Lavere blodtrykk 4) Minsket risiko for brystkreft og prostatakreft 5) Mindre smerter 6) En slankere kropp 7) Bedre testosteronnivå 8) Færre symptomer I overgangsalderen 9) Sunnere sæd 10)God trening 11)og mye mer...''

Her er jo oppskrifte på det meste. Bort med tabletter og dritt. Ha sex flere ganger i døgnet og vi lever til vi er 100 alle sammen :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sannsynligvis fordi det gir en helt spesiell nærhet i parforholdet. Det er limet som holder en sammen. Om en elsket mer og pratet mindre, ville en komme nærere hverandre. Det gir nytelse både ved å gi anledning til å være god med sin kjære, men også for egen del. Det gir avslapping i ettertid. Det er et utmerket sovemiddel uten bivirkninger (kam gi avhengighet).

Jeg synes det nevnes alt for sjelden på dette forum som en god medisin mot det meste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...