Gjest Krako Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Han skal kunne se fremfor seg. At han kjører over et menneske er utilgivelig. 0 Siter
Gjest Krako Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10019157 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10019157 Finnes ikke noe mer meningsløst enn dødsstraff. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Finnes ikke noe mer meningsløst enn dødsstraff. Enig! Synes det er en bedre straff å putte folk i livslang forvaring hvor de må tenke på sine ugjerninger resten av livet. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Enig! Synes det er en bedre straff å putte folk i livslang forvaring hvor de må tenke på sine ugjerninger resten av livet. Absolutt! Og straffen i Norge burde være mye strengere! 0 Siter
Sør Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Absolutt! Og straffen i Norge burde være mye strengere! Straffen for hva da? Det er da ikke bare en "straff"? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Straffen for hva da? Det er da ikke bare en "straff"? Nei, her vi tanken om å "forandre" folk! Mennesker som dreper og voldtar forandrer seg ikke, uansett hva vi ønsker. Livstidsstraff, passer for dem. Leste om en mann som voldtok en kvinne, for deretter å forsøke å kvele/drukne henne i toalettet. Hun overlevde, han fikk to års fengsel, minus ditt og datt! Man får flere år i fengsel for økonomisk svindel enn for voldtekt! 0 Siter
Sør Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Nei, her vi tanken om å "forandre" folk! Mennesker som dreper og voldtar forandrer seg ikke, uansett hva vi ønsker. Livstidsstraff, passer for dem. Leste om en mann som voldtok en kvinne, for deretter å forsøke å kvele/drukne henne i toalettet. Hun overlevde, han fikk to års fengsel, minus ditt og datt! Man får flere år i fengsel for økonomisk svindel enn for voldtekt! Hvor er det flest mord? Norge eller USA (som har LANGE straffer)? Dessuten, jeg foreslår du sjekker hva saken handler om. ;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Tror han får nok straff med å leve med dette på samvittigheten resten av livet ( 0 Siter
Gjest Mattiasen Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Nei, her vi tanken om å "forandre" folk! Mennesker som dreper og voldtar forandrer seg ikke, uansett hva vi ønsker. Livstidsstraff, passer for dem. Leste om en mann som voldtok en kvinne, for deretter å forsøke å kvele/drukne henne i toalettet. Hun overlevde, han fikk to års fengsel, minus ditt og datt! Man får flere år i fengsel for økonomisk svindel enn for voldtekt! Hvilken faglig empiri bruker du som grunnlag for å si at de ikke forandrer seg? Baserer du det på statistikk om tilbakefall? 0 Siter
Gjest gråstein Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Tror han får nok straff med å leve med dette på samvittigheten resten av livet ( Det tror jeg du har helt rett i. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Hvilken faglig empiri bruker du som grunnlag for å si at de ikke forandrer seg? Baserer du det på statistikk om tilbakefall? Nei, jeg tenker "liv for liv", men uten dødsstraff! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 Du vet overhodet ikke nok om denne saken og hva som lå til grunn for at dette skjedde. At du dømmer så nådeløst - det er jaggu mer utilgivelig enn det meste. Er du sånn i ditt eget liv også`? 0 Siter
meg__123! Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 slikt kan jo skje med alle da. Uhell skjer Syns synd på sjåføren jeg. 0 Siter
Gjest Mattiasen Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 Nei, jeg tenker "liv for liv", men uten dødsstraff! Er det virkelig et slikt samfunn du vil ha? At hvis noen er uheldig i et tiendedel sekund, så er det ikke annet vi som samfunn kan gjøre enn å sperre vedkommende inne for resten av livet? Det blir helt feil å se dette i et forbryterperspektiv. 0 Siter
megler Smekk Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 Er det virkelig et slikt samfunn du vil ha? At hvis noen er uheldig i et tiendedel sekund, så er det ikke annet vi som samfunn kan gjøre enn å sperre vedkommende inne for resten av livet? Det blir helt feil å se dette i et forbryterperspektiv. ''At hvis noen er uheldig i et tiendedel sekund'' En voldtektsmann er ikke "uheldig" i et tiendels sekund. 0 Siter
Gjest Mattiasen Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 ''At hvis noen er uheldig i et tiendedel sekund'' En voldtektsmann er ikke "uheldig" i et tiendels sekund. Nei, men nå siktet jeg til den nevnte saken, uten at omstendighetene har kommet frem selvsagt. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 Er det virkelig et slikt samfunn du vil ha? At hvis noen er uheldig i et tiendedel sekund, så er det ikke annet vi som samfunn kan gjøre enn å sperre vedkommende inne for resten av livet? Det blir helt feil å se dette i et forbryterperspektiv. Unnskyld, trodde vi snakket om alvorlige forbrytelser, og ikke de som bare trenger en smekk på handa;( 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 Hvor godt er du kjent på Storo da? Det har jo vært fullstendig kaos der i minst 29 år hvis ikke enda lenger. Veier som kommer inn og trikker som kjører midt i kjørebanen og sykler og fotgjengere som går rett ut i gata. Jeg er ikke så overrasket over at ulykker skjer der. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 Jeg håper du kjenner ALLE sider og detaljer i saken når du sier noe sånt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.