Gå til innhold

Døm han til døden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skal kunne se fremfor seg. At han kjører over et menneske er utilgivelig.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

16

• Mandolaika

12

• hidi, the scorpion

6

• candyqueen_83

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Finnes ikke noe mer meningsløst enn dødsstraff.

Enig!

Synes det er en bedre straff å putte folk i livslang forvaring hvor de må tenke på sine ugjerninger resten av livet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Enig!

Synes det er en bedre straff å putte folk i livslang forvaring hvor de må tenke på sine ugjerninger resten av livet.

Absolutt!

Og straffen i Norge burde være mye strengere!

Skrevet

Absolutt!

Og straffen i Norge burde være mye strengere!

Straffen for hva da? Det er da ikke bare en "straff"?

hidi, the scorpion
Skrevet

Straffen for hva da? Det er da ikke bare en "straff"?

Nei, her vi tanken om å "forandre" folk!

Mennesker som dreper og voldtar forandrer seg ikke, uansett hva vi ønsker. Livstidsstraff, passer for dem.

Leste om en mann som voldtok en kvinne, for deretter å forsøke å kvele/drukne henne i toalettet. Hun overlevde, han fikk to års fengsel, minus ditt og datt!

Man får flere år i fengsel for økonomisk svindel enn for voldtekt!

Skrevet

Mennesker som dreper og voldtar forandrer seg ikke, uansett hva vi ønsker. Livstidsstraff, passer for dem.

Leste om en mann som voldtok en kvinne, for deretter å forsøke å kvele/drukne henne i toalettet. Hun overlevde, han fikk to års fengsel, minus ditt og datt!

Hvor er det flest mord? Norge eller USA (som har LANGE straffer)?

Dessuten, jeg foreslår du sjekker hva saken handler om. ;-)

Skrevet

Tror han får nok straff med å leve med dette på samvittigheten resten av livet :o(

Gjest Mattiasen
Skrevet

Hvilken faglig empiri bruker du som grunnlag for å si at de ikke forandrer seg? Baserer du det på statistikk om tilbakefall?

Gjest gråstein
Skrevet

Tror han får nok straff med å leve med dette på samvittigheten resten av livet :o(

Det tror jeg du har helt rett i.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvilken faglig empiri bruker du som grunnlag for å si at de ikke forandrer seg? Baserer du det på statistikk om tilbakefall?

Nei, jeg tenker "liv for liv", men uten dødsstraff!

Skrevet

Du vet overhodet ikke nok om denne saken og hva som lå til grunn for at dette skjedde. At du dømmer så nådeløst - det er jaggu mer utilgivelig enn det meste.

Er du sånn i ditt eget liv også`?

Skrevet

slikt kan jo skje med alle da. Uhell skjer :(

Syns synd på sjåføren jeg.

Gjest Mattiasen
Skrevet

Nei, jeg tenker "liv for liv", men uten dødsstraff!

Er det virkelig et slikt samfunn du vil ha? At hvis noen er uheldig i et tiendedel sekund, så er det ikke annet vi som samfunn kan gjøre enn å sperre vedkommende inne for resten av livet? Det blir helt feil å se dette i et forbryterperspektiv.

Skrevet

Er det virkelig et slikt samfunn du vil ha? At hvis noen er uheldig i et tiendedel sekund, så er det ikke annet vi som samfunn kan gjøre enn å sperre vedkommende inne for resten av livet? Det blir helt feil å se dette i et forbryterperspektiv.

''At hvis noen er uheldig i et tiendedel sekund''

En voldtektsmann er ikke "uheldig" i et tiendels sekund.

Gjest Mattiasen
Skrevet

''At hvis noen er uheldig i et tiendedel sekund''

En voldtektsmann er ikke "uheldig" i et tiendels sekund.

Nei, men nå siktet jeg til den nevnte saken, uten at omstendighetene har kommet frem selvsagt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Unnskyld, trodde vi snakket om alvorlige forbrytelser, og ikke de som bare trenger en smekk på handa;(

Skrevet

Hvor godt er du kjent på Storo da? Det har jo vært fullstendig kaos der i minst 29 år hvis ikke enda lenger. Veier som kommer inn og trikker som kjører midt i kjørebanen og sykler og fotgjengere som går rett ut i gata. Jeg er ikke så overrasket over at ulykker skjer der.

Skrevet

Jeg håper du kjenner ALLE sider og detaljer i saken når du sier noe sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...