Gå til innhold

Døm han til døden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere var massemedia opptatt av å formidle nyheter, nå er de opptatte av å skape holdninger, dette blir tydeliggjort gjennom denne prosessen med presten Gelius.

"Tidligere var massemedia opptatt av å formidle nyheter, nå er de opptatte av å skape holdninger, dette blir tydeliggjort gjennom denne prosessen med presten Gelius."

Uansett, i begge tilfeller bør de sørge for at alle fakta er med.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

16

• Mandolaika

12

• hidi, the scorpion

6

• candyqueen_83

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Tidligere var massemedia opptatt av å formidle nyheter, nå er de opptatte av å skape holdninger, dette blir tydeliggjort gjennom denne prosessen med presten Gelius."

Uansett, i begge tilfeller bør de sørge for at alle fakta er med.

Hvorfor skal man forkludre en spennende hetsekampanje mot en biskop med kjedelige fakta?

Fakta og sannhet ødelegger som kjent gode illusjoner og billige poeng.

mvh

Skrevet

Hvorfor skal man forkludre en spennende hetsekampanje mot en biskop med kjedelige fakta?

Fakta og sannhet ødelegger som kjent gode illusjoner og billige poeng.

mvh

"Hvorfor skal man forkludre en spennende hetsekampanje mot en biskop med kjedelige fakta?

Fakta og sannhet ødelegger som kjent gode illusjoner og billige poeng."

Ja, du sier noe. Da kan man spørre seg om de heller burde finne seg noe annet å gjøre enn å formidle nyheter. For det gjør de vel egentlig ikke lenger, når de legger tingene fram så ubalansert.

Skrevet

Ja, jeg har lest det.

Denne synes jeg oppsummerer det hele ganske greit:

http://www.rbnett.no/meninger/leder/article283515.ece

Det eneste jeg ikke skjønner er hva som er uriktig med å sparke en illojal medarbeider.

En som rakker ned på Vålerenga kan sikkert bli populær Brann, men å heve lønn i Vålerenga blir for drøyt.

Gelius skiter habituelt i eget reir. Da blir det rikig å gi ham fyken.

mvh

Skrevet

"Hvorfor skal man forkludre en spennende hetsekampanje mot en biskop med kjedelige fakta?

Fakta og sannhet ødelegger som kjent gode illusjoner og billige poeng."

Ja, du sier noe. Da kan man spørre seg om de heller burde finne seg noe annet å gjøre enn å formidle nyheter. For det gjør de vel egentlig ikke lenger, når de legger tingene fram så ubalansert.

Store deler av pressen er mer opptatt av å formidle synspunkter og følelser enn hendelser og fakta. Og ikke fra et ståsted av å gi alle relevante parter like mye spalteplass og like store overskrifter.

Oslobiskopen æreskjelles, mens han egenlig har gått ryddig og korrekt fram, også i forhold til media. Hadde en mulla fått samme behandling ville man fort vekk fått en fatva mot seg. Likevel kalles biskopen mulla av sentrale politikere. Forresten interessant å bruke 'mulla' som skjeldsord for fordomsfullhet og intoleranse.

Omtalen av denne trafikkulykken må vel kunne sies og være et fakta.

mvh

Skrevet

Store deler av pressen er mer opptatt av å formidle synspunkter og følelser enn hendelser og fakta. Og ikke fra et ståsted av å gi alle relevante parter like mye spalteplass og like store overskrifter.

Oslobiskopen æreskjelles, mens han egenlig har gått ryddig og korrekt fram, også i forhold til media. Hadde en mulla fått samme behandling ville man fort vekk fått en fatva mot seg. Likevel kalles biskopen mulla av sentrale politikere. Forresten interessant å bruke 'mulla' som skjeldsord for fordomsfullhet og intoleranse.

mvh

Omtalen av denne trafikkulykken må kunne sies å være et hederlig unntak fra kampanjestilen.

mvh

Skrevet

Nei, her vi tanken om å "forandre" folk!

Mennesker som dreper og voldtar forandrer seg ikke, uansett hva vi ønsker. Livstidsstraff, passer for dem.

Leste om en mann som voldtok en kvinne, for deretter å forsøke å kvele/drukne henne i toalettet. Hun overlevde, han fikk to års fengsel, minus ditt og datt!

Man får flere år i fengsel for økonomisk svindel enn for voldtekt!

Hva vi du oppnå med å øke straffenivået så drastisk?

Tror du det virker preventivt? Eller er det gjengjeldelsen?

Skrevet

Det eneste jeg ikke skjønner er hva som er uriktig med å sparke en illojal medarbeider.

En som rakker ned på Vålerenga kan sikkert bli populær Brann, men å heve lønn i Vålerenga blir for drøyt.

Gelius skiter habituelt i eget reir. Da blir det rikig å gi ham fyken.

mvh

"Det eneste jeg ikke skjønner er hva som er uriktig med å sparke en illojal medarbeider.

Gelius skiter habituelt i eget reir. Da blir det rikig å gi ham fyken."

Jeg ser det også akkurat slik.

Skrevet

mvh

"Store deler av pressen er mer opptatt av å formidle synspunkter og følelser enn hendelser og fakta. Og ikke fra et ståsted av å gi alle relevante parter like mye spalteplass og like store overskrifter.

Omtalen av denne trafikkulykken må vel kunne sies og være et fakta."

Veldig enig. Jeg mener biskopen har opptrådt veldig ryddig og profesjonelt i denne saken.

Skrevet

Jeg er ikke sikker på at han fortjener noen som helst straff i det hele tatt.

mvh

Det er det jeg også mener :o)

Skrevet

mvh

Skrevet

mvh

Skrevet

mvh

Oi, noe skjedde visst.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva vi du oppnå med å øke straffenivået så drastisk?

Tror du det virker preventivt? Eller er det gjengjeldelsen?

Begge deler!

En straff som passer til forbrytelsen, og tanken til offeret /ofrene! Personlig har jeg ingen hevnfølelse i og med at jeg eller noen av mine _ikke_ er blir utsatt for overgrep.

Men jeg føler dypt med de som blir voldtatt/slått/psykisk mishandling. De fortjener vår støtte! Overgriperen fortjener lang tid i fengsel, uten data og TV etc. La de heller få lese bøker eller studere.

Gjest er ikke det innlysende?
Skrevet

Det er veldig ofte fotgjengerfelt rett etter rundkjøringer, jeg har aldri skjønt hvorfor.

Fordi fotgjengerne har behov for å komme igjennom "krysset", altså rundkjøringen, de også.

Nå kjenner jeg ikke til denne rundkjøringen altså, men jeg ser jo ellers soleklart hvorfor det er fotgjengeroverganger rett før og etter rundkjøringer

Gjest ingen nick
Skrevet

Fordi fotgjengerne har behov for å komme igjennom "krysset", altså rundkjøringen, de også.

Nå kjenner jeg ikke til denne rundkjøringen altså, men jeg ser jo ellers soleklart hvorfor det er fotgjengeroverganger rett før og etter rundkjøringer

I slike store og meget trafikkerte kryss burde det være fotgjengerundergang i stedet for at fotgjengere er nødt til å ferdes på forgjengeroverganger midt i biltrafikken.

Skrevet

Selvfølgelig skal fotgjengere også kunne komme over kryss/rundkjøringer, men fotgjengerovergangene kunne gjerne vært plassert et lite stykke lengre unna akkurat der bilene kommer ut av rundkjøringen.

Skrevet

Fotgjengerfelt er der for at fotgjengere skal kunne komme seg _trygt_ over veien. Fotgjengerfelt i utkjøringen av rudkjøringer er falsk trygghet og i visse situasjoner direkte livsfarlige.

På vei inn i rundkjøringen og iblant også gjennom den må man ha oppmerksomhet hovedsaklig vendt mot venstre. Man rekker ofte så vidt å kaste et blikk mot høyre før man svinger ut av rundkjøringen. Sjansen for å overse både fotgjengerfeltet og fotgjengeren blir alt for stor.

Det hjelper lite at mange er mørkkledde og ikke bruker noen form for refleks. Fotgjengerfelt gjør ofte gående mindre oppmerksomme fordi man har rett til å krysse veien der. En del tar seg ikke bryet med å sjekke at bilene faktisk kommer til å stoppe. (Dette skriver jeg generelt og sikter på ingen måte til den aktuelle ulykken.)

Gående bør tryggere steder å krysse veien på. Alternativt bør bygges over eller underganger.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...